برگزاری همایش بین‌المللی جذب سرمایه‌گذاران پتروشیمی با حضور معاون اول رئیس جمهور در ماهشهر

خورنا: دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی استان خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهور، ۱۱ و ۱۲ تیر در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر برگزار می شود.

محمد زیار، رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، این همایش را بستر علمی و راهبردی توسعه صنایع تکمیلی در استان خوزستان خواند و افزود: یکی از مهمترین اهداف این همایش تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر جلوگیری از گرفتار شدن در دام خام فروشی و همچنین رئیس جمهوری مبنی بر توسعه پتروشیمی شهرها و تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی است.

زیار سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی و خلق مزیت پایدار در صنعت پتروشیمی، شناسایی و معرفی فرصت های کسب و کار، آسیب شناسی روند موجود صنایع تکمیلی پتروشیمی و برنامه ریزی به منظور توسعه کمی و کیفی ظرفیت این گروه از صنایع، تسهیل در فرایندهای سرمایه گذاری زنجیره صنایع تکمیلی و بستر سازی در جهت افزایش انگیزه و ارتقای مشارکت دانشگاه ها و نهادهای ذیربط را از دیگر اهداف این همایش دانست.

دبیر همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی استان خوزستان در خصوص برنامه های این همایش گفت: پس از افتتاح همایش با سخنرانی معاون اول رئیس جمهو و سایر مقامات مدعو اولین نشست تخصصی با عنوان ارائه مطالعات امکان سنجی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با تمرکز بر خوراک موجود در استان خوزستان برگزار می شود.

زیار با بیان اینکه در نخستین روز این همایش سه نشست تخصصی برگزار می شود افزود: دومین نشست تخصصی را سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با عنوان معرفی شرک های تخصصی صنایع تکمیلی در سطح کشور، پتانسیل ها و زیرساخت های موجود در شهرک ها برگزار می کند و در سومین نشست تخصصی هم مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نمونه های موفق سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و فرصت های جدید سرمایه گذاری در این منطقه را معرفی خواهد کرد.

بازدید سرمایه گذاران از مجتمع های پتروشیمی بندرامام، اروند، بوعلی، شهید تندگویان از دیگر برنامه های روز نخست این همایش در ماهشهر است.

دبیر همایش در خصوص برنامه های روز دوم همایش هم افزود: در روز دوم همایش در نشست اول سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران روش های تامین مالی در سرمایه گذاری خارجی را ارائه می کند و در نشست دوم هماهنگ کننده پروژه های یونیدو در ایران “توسعه لجستیکی در صنایع تکمیلی پتروشیمی” را تشریح خواهد کرد.

در این همایش علاوه بر معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، استاندار خوزستان، مدیران ارشد شرکت های پتروشیمی و جمع زیادی از مدیران و کارشناسان سازمان های دولتی و خصوصی و همچنین نقش آفرینان و برنامه ریزان حوزه صنایع تکمیلی پتروشیمی شرکت می کنند.

دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی استان خوزستان با همکاری دفتر توسعه صنایع تکمیلی، استانداری خوزستان، سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان، سازمان صنایع موچک و شهرک های صنعتی استان، سازمان امور اقتصادی و دارایی استان برگزار می شود.