مصوبه کالای همراه مسافر در منطقه آزاد اروند اجرایی می‌شود

خورنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مصوبه کالای همراه مسافر تا ۱۰ روز آینده اجرایی می‌شود.

مهدی نیک‌پی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: کالای همراه مسافر یکی از مواردی بود که در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای اخذ مجوز آن در آبادان و خرمشهر انجام شد.

وی افزود: در سفر اخیر دولت به استان خوزستان و در جلسه‌ای با رئیس جمهور این درخواست را از وی داشتیم و قرار شد تا مسئله پیگیری شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: خوشبختانه در جلساتی که با مسئولان وزرات‌خانه‌های مربوطه انجام دادیم موافقت ورود کالای همراه مسافر در منطقه آزاد اروند صادر شد.

نیک‌پی تصریح‌ کرد: این مصوبه ظرف ۱۰ روز آینده اجرایی و عملی خواهد شد و امکان واردات کالای همراه مسافر در آبادان و خرمشهر فراهم می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از درخواست‌های ما در راستای حمایت هر چه بیشتر از صنعت‌گران آبادان و خرمشهر و تخفیف در واردات خودرو برای صنعت‌گران است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اضافه‌ کرد: بر این اساس صنعت‌گران فعال در محدوده منطقه آزاد اروند، خودروهای پلاک اروند خود را با تخفیف ۵۰ درصدی نسبت به سایر مردم وارد می‌کنند.

نیک‌پی در پایان گفت: ارائه تخفیفات برای حضور صنعت‌گران آبادان و خرمشهر در نمایشگاه‌های مختلف نیز از دیگر خواسته‌های ما در راستای حمایت از صنعت‌گران است.