پیش‌بینی کشت ۸۰۰ هکتاری برنج در ایذه

خورنا: مدیر اداره جهادکشاورزی ایذه گفت: در سال‌جاری پیش‌بینی می‌‌شود حدود ۸۰۰ هکتار کشت برنج، ۳۰۰ هکتار کشت ماش و ۸۵ هکتار کشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان داشته باشیم.

ایرج الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: امسال در شهرستان ایذه، در بخش صیفی‌جات ۵۰ هکتار سطح اراضی زیرکشت هندوانه و خیار داریم.

وی افزود: همچنین ۲۵ هکتار سطح زیرکشت سیر و پیاز و هفت هکتار گیاهان دارویی در شهرستان موجود است.

مدیر اداره جهادکشاورزی ایذه با بیان اینکه شهرستان ایذه بالاترین میزان سطح باغات را در استان شامل می‌شود، گفت: ۱۸۵ هکتار باغات میوه نظیر انار، انجیر، انگور و زیتون موجود است.

وی همچنین عنوان کرد: ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار  سطح زیرکشت گندم دیم در شهرستان موجود است که از این میزان ۲۲ هزار هکتار برداشت و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار خسارت دیده است.

الماسی اضافه کرد: تاکنون حدود ۱۴ هزار و ۶۵ تن خرید تضمینی و توافقی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح  زیرکشت جو داریم که از این میزان ۲۱ هزار هکتار برداشت و یک هزار و ۵۰۰ هکتار خسارت دیده است.

مدیر اداره جهادکشاورزی ایذه با اشاره به اینکه همچنین تاکنون ۸۵ تن خرید رسمی جو در شهرستان صورت گرفته است، گفت: ۱۳۵ هکتار سطح زیرکشت دانه‌های روغنی(کلزا) در شهرستان موجود است که ۳۵ هکتار آن مورد برداشت و ۱۰ تن و ۳۵۰ کیلو خرید تضمینی صورت گرفته است.