آبنمای دیجیتال کارون در کشور نمونه است / افتتاح چندین پارک در اهواز

خورنا: شهردار منطقه یک اهواز با اشاره به افتتاح چندین پارک در اهواز گفت: آب نمای دیجیتال کارون در سطح کشور کاری بسیار متفاوت و نمونه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، داود دارابی در جمع خبرنگاران در رابطه به پروژه‌هایی که در منطقه یک اهواز انجام شده است، اظهار کرد: پروژه های عمرانی بسیاری را در سطح منطقه یک به انجام رسانده‌ایم و در حال اجرایی کردن  باقی پروژه‌ها هستیم.

وی در خصوص پروژه احداث پارک ۲۰ هکتاری در ساحل رودخانه کارون بیان کرد: زمین این پارک محل تجمع سگ‌های ولگرد و دفع خارج از مدار زباله بود بود اما با اقدامات صورت گرفته در این پارک، دو  زمین فوتبال، زمین والیبال، زمین بسکتبال، زمین والیبال ساحلی و اسکیت و قسمتی که تحت عنوان پارک آب و آتش است و یک برج ساخته خواهد شد.

دارابی در خصوص زمین این پارک عنوان کرد: پیش از این زمین این پارک که به صورت دره بود توسط نخاله‌های ساختمانی پر شده است.

شهردار منطقه یک اهواز در خصوص فضای سبز این پارک گفت: برای فضای سبز این پارک از کاشت درختانی که برای مردم حساسیت ایجاد نکنند استفاده کرده‌ایم،که برهان و انجیر معابد سه ساله از این گونه درختان هستند.

وی در ادامه در خصوص احداث سایر پارک‌های سطح منطقه یک گفت: پروژه احداث پارک بلوار شرقی جنب پل سیاه، پروژه احداث فاز سوم پارک کارون جنب پل غدیر (هشتم)، چمن کاری و زمین محصور فوتبال، پروژه فاز چهارم پارک کارون جنب موزه هنرهای معاصر و احداث پارک و زمین ورزشی شهید هاشمی، احداث زمین ورزشی شهید گردونی از جمله فعالیت‌های شهرداری منطقه یک برای افزایش سرانه فضای سبز و ورزشی در این منطقه است.

دارابی در خصوص فاز چهارم پارک کارون جنب موزه هنرهای معاصر گفت: قسمتی از این زمین، به دست پیمانکاری که تحت عنوان انتقال آب در آن جا چند کانکس و لودر قرار داده است تصرف شده است.

شهردار منطقه یک اهواز در ادامه با اشاره به احداث آب نماهای دوقلوی اطراف پل پنجم و آب نمای دیجیتال عنوان کرد: احداث این آب نماها باعث شادی مردم و خنک شدن فضای اطراف آب نما در هوای گرم تابستان اهواز می شود.

وی با اشاره به تک بودن آب نمای دیجیتال رودخانه کارون در کشور افزود: این آب نما به ارتفاع  ۱۰۰ متر هم می‌رسد، ۱۲ مدل حرکت در حافظه کامپیوتر این آب نما ذخیره شده است و در شب با نورپردازی خاص، زیبایی آن دو چندان می‌شود.