ارائه تسهیلات تابستانه به اعضای کتابخانه‌های شادگان

خورنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان از ارائه تسهیلات ویژه تابستانه اعضای کتابخانه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خورنا از شادگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، هاشم حمیداوی اظهار کرد: با فرارسیدن ایام تعطیلات تابستانه دانش آموزان و همچنین پایان فصل امتحانات دانشجویان، کتابخانه‌ها مأمنی شایسته با قابلیتی بالا برای پر کردن اوقات فراغت این گروه‌های سنی و هدف تربیتی و آموزشی خواهند بود.

وی افزود: پر کردن اوقات فراغت در کتابخانه‌ها که همیشه از دغدغه‌های مهم و اصلی خانواده‌هاست، همراه با ارائه منابع بسیار پر بار و غنی و حقیقتاً منطبق با سلایق مختلف سنی و رده‌های سوادی گوناگون یعنی از نونهالان نوآموز تا دانشگاهیان را در بر می‌گیرد در یک کلام در یک سیر مطالعاتی خوب و مناسب مطابق با اقشار مختلف جامعه به مراجعان تقدیم می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان با دارا بودن ظرفیت و رسالت ارتقا و ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی با آمادگی کامل میزبان هر طبقه از علاقه‌مندان به‌منظور حضور در این مکان فرهنگی خواهند بود .

وی گفت: این پذیرایی و ترغیب به مطالعه کتاب با برخی از تسهیلات تخفیف برای عضویت افراد طالب کتابخوانی ممکن و همراه شده است.

حمیداوی ادامه داد: اداره کتابخانه‌ها با دعوت از دیگر اقشار خواستار بهره‌مندی بیشتر همگان از کتابخانه‌های عمومی که در حکم پایگاه‌های تأثیرگذار فرهنگی هستند بوده است و به‌ویژه با پیش‌قدمی پدران و مادران به عنوان الگوهای فرزندان و نوباوگان خود زمینه‌ساز عادت خوب مطالعه آنان در این راستا خواهند شد.

وی اشاره کرد: برنامه‌های اجرایی در کتابخانه‌ها برای اوقات فراغت شامل قصه‌گویی برای کودکان، آموزش قرآن، آموزش کتابخوانی ، آموزش زبان خارجی، نقاشی برای کودکان، برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف، برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان و… خواهد بود که از جذابیت و تنوع خاصی برخوردار است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان کلاس‌های قرآنی خوبی توسط مربیان و معلمان برای اعضاء در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه‌های خاص ماه مبارک رمضان در مناسبت‌های ویژه برگزار می شود و از روحانیان و مبلغان نیز برای سخنرانی در خصوص فضائل ماه مبارک استفاده خواهد شد.