نماینده ماهشهر تاکید کرد: لزوم توجه به ورزش همگانی در دولت جدید

خورنا: نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت جدید باید توجه به ورزش همگانی، قهرمانی، خصوصی سازی و بخش بانوان در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خورنا، حبیب آقاجری با تاکید بر توجه به ورزش همگانی در دولت جدید اظهار کرد: باید در مدارس و اجتماع به ورزش های عمومی توجه شود و سرمایه گذاری بیشتری روی آن داشت و به این صورت نباشد که هر مدت یک بار آن هم به صورت نمادین به ورزش های همگانی توجه کنیم.

وی با بیان این که ورزش قهرمانی نیز باید مدنظر قرار گرفته شود، گفت: با توجه به این که در ورزش قهرمانی بحث حضور ورزشکاران در میادین بین المللی مطرح است، باید در این راستا تلاش خوبی داشته باشیم تا بتوانیم در این میادین حرف برای گفتن داشته و حضورمان فعال باشد.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه ادامه داد: به نظرم در این راستا باید به صورت پایه ای کار کرد و به این صورت نباشد که روی چند رشته و یا چند باشگاه سرمایه گذاری کرد. همچنین نباید محدود به تعداد انگشت شماری از بازیکنان شویم. معتقدم در ورزش باید به صورتی کار کرد که به دریای مردم وصل باشیم.

وی در ادامه به خصوصی سازی در ورزش اشاره و عنوان کرد: با توجه به اصل ۴۴، در صنایع و کارخانجات نیز اقدام به خصوصی سازی شده است و به نظرم در ورزش نیز اگر مردم حضور فعالی داشته باشند، نتیجه بهتری در بر خواهد داشت. اگر بتوانیم در بخش خصوصی سازی ورزش قدم های مثبتی برداریم، قطعا نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

آقاجری با بیان این که باید به ورزش بانوان نیز توجه داشت، خاطرنشان کرد: ورزش برای تمام اقشار جامعه می باشد و با توجه به این که نصفی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند، نمی توانیم هنگامی که از ورزش صحبت می کنیم، این بخش را نادیده بگیریم. ورزش هم برای بانوان و هم برای آقایان است. هم چنین با توجه به شرایطی که بانوان برای ورزش کردن دارند، باید بتوانیم فضاها و رشته های ورزشی متناسب با شرایط آن ها را فراهم کنیم.