فرماندار اهواز : پرهیز اعضای شورا از حاشیه‌پردازی/مصوبه‌های غیر قانونی را رد می‌کنیم

خورنا: فرماندار کلان شهر اهواز گفت: شوراها نباید وارد حاشیه شوند و تا آن جا که امکان دارد هدفشان خدمت به مردم باشد و برای آبادانی شهر تلاش کنند.

عبدالعزیز فدعمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: اعضای شورا شهر باید به فکر آن باشند که از فرصت چهار سالی که مردم دراختیارشان قرار داده‌اند برای خدمت به آنها هزینه کنند.

وی بیان کرد: اعضای شورای شهر باید به قوانین شوراها آگاه بوده و تصمیماتی که می‌گیرند مستند بر قانون باشد لذا انتظار می‌رود قانون‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

*فرمانداران مصوبه‌ای که بر خلاف قانون باشد با اجرای آن مخالفت کنند

فرماندار اهواز عنوان کرد: اختیاری که امروز به شوراها داده شده است در واقع امانت مردم بوده و نباید از هیچ تلاشی برای رفاه حال مردم دریغ بورزند.

وی تصریح کرد: فرمانداران وظیفه دارند مصوبات مطرح شده از سوی شورا را با آن چه که به عنوان وظیفه بر عهده آنها است مطابقت دهند و اگر مصوبه‌ای بر خلاف قانون و به صلاح شهر نباشد باید با اجرای آن مخالفت کنند.

وی ادامه داد: اما اگر مصوبه‌ای برای آبادانی شهر باشد باید در روند اجرای آن تعجیل کنند.

فدعمی با بیان این که شوراها می‌توانند در کنار سایر مسئولان به توسعه و گسترش شهر کمک کنند، عنوان کرد: با توجه به تیم ۲۱ نفره شورای شهر اهواز و وجود افکارهای متفاوت این امکان وجود دارد که شاهد تغییر و تحول اساسی در شهر اهواز باشیم.

*ترکیب اعضا اصلا مهم نیست

وی در خصوص ترکیب ۲۱ نفره شورای شهر اهواز گفت: ما نباید به دنبال آن باشیم که از چه قوم و فرهنگی در شورای شهر اهواز وجود دارد بلکه هدف کار مهم است.

فرماندار اهواز ادامه داد: اگر هدف خدمت به مردم باشد ترکیب اعضا اصلا مهم نیست اگر چه سلیقه‌های مختلفی در شورای شهر وجود دارد اما برآیند افکار آنها باید برای عمران، آبادانی و پیشبرد اهدافی باشد که نظام برای آنها تعیین کرده است.

*معتقدم در این مدت ۲ سال کار در شهرداری متکی به فرد نبوده است

وی در خصوص عملکرد دو سال اخیر شهرداری اهواز گفت: معتقدم کار در شهرداری متکی به فرد نبوده و اگر کاری صورت گرفته متعلق به آن مجموعه است لذا عملکرد مجموعه شهرداری را در ۲۵ ماه اخیر مثبت ارزیابی می‌کنم.

فدعمی افزود: با توجه به وجود افراد متخصص در شهرداری اهواز، فضا برای عملکرد مناسب شهرداری محقق شد. همچنین در طول این مدت اقدامات خوبی شروع شد که برخی از آنها نتیجه گرفت.