آیا هاشمی به نماز جمعه باز می گردد؟

خورنا: در حال حاضر افرادی هستند که علاقمندند برای بازگشت آقای هاشمی به نمازجمعه اقداماتی صورت گیرد.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی،عضو جامعه روحانیت مباتاکید کرد:بعد از حادثه ۱۳۸۸آقای هاشمی فقط یک بار در نمازجمعه حضور پیدا کرده است در حال حاضر افرادی هستند که علاقمندند برای بازگشت آقای هاشمی به نمازجمعه اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود:بهتر است صبر کنیم تا دولت منتخب آرام آرام دوران انتقال را بگذارند و وارد کار شود زیرا بنده معتقدم مسائل زیادی داریم که باید ترمیم شود.

این فعال سیاسی ادامه داد:البته نباید انتظار داشت بازگشت آقای هاشمی به نمازجمعه را به گردن دولت منتخب بیاندازیم اما باید زمان را در نظر داشت تا به جا و به موقع اقدام شود.

وی تصریح کرد:باید اجازه داد شرایط ویژه ای در مملکت حاکم شود .در واقع چند مساله اساسی وجود دارد که بازگشت آقای هاشمی به نمازجمعه یکی از آنهاست.پس کسانی که لازم است مصلحت اندیشی و اقدام کنند و زاویای مختلف این موضوع را بررسی کنند انشاالله در فرصت مناسب به این مهم خواهند پرداخت.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:نمازجمعه تربیون بسیار ارزشمندی است که جز احکام حکومتی است بنابراین ولی فقیه یا افرادی که از جانب ولی فقیه اجازه دارند باید امام جمعه را منصوب کنند.
وی تاکید کرد:در طول ۳۵سال گذشته ما دست آوردهای نمازجمعه را کاملا مشاهده کرده ایم در حال حاضر نیز باید این دست آوردها را تداوم ببخشیم و برکمیت و کیفیت آن بیفزاییم .