اجرای طرح ساماندهی مشاغل روستایی در شادگان

خورنا: فرماندار شادگان از اجرای طرح ساماندهی مشاغل روستایی با محوریت ایجاد مشاغل خانگی و مشاغل خرد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، عبدالزهرا سنواتی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه تخصصی ساماندهی و توسعه مشاغل خرد پایدار در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کسب و کار خانگی در راستای توسعه کسب و کار و مشاغل و ایجاد توازن بین مسئولیت خانگی و اشتغال است.

وی افزود: کاهش هزینه‌های تولید و خدمات برای حضور فعال در بازار و ارتقا مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی از دیگر اهداف این طرح به‌شمار می‌رود.

فرماندار شادگان با اشاره به پایان ثبت‌‌نام اینترنتی طرح اشتغال روستائیان و ساکنان شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر، خاطرنشان کرد: هم اکنون در مرحله شناسایی و بررسی وضعیت ثبت‌نام کنندگان با کمک دستگاه‌ها هستیم.

وی مهاجرت از روستاها به حاشیه شهر را معضلی مهم برای شهرستان دانست و یادآور شد: رشد بزه‌های اجتماعی و تاثیر منفی مناطق آلوده در سلامت خانواده‌های سالم از جمله معضلاتی است که با توجه به این نوع مهاجرت‌ها به وجود می‌آید.

فرماندار شادگان توسعه اشتغال روستایی متناسب با امکانات هر منطقه را ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد مشاغل خانگی و مشاغل خرد محورهای اصلی طرح ساماندهی مشاغل روستایی است.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان در زمینه توسعه اشتغال، تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح زندگی مردم به‌ویژه جوانان جویای کار خواهیم بست.