ورزشگاه ۵۰ هزار نفری اهواز خاک می خورد

خورنا: ورزشگاه غدیر اهواز، معروف به ۵۰ هزار نفری که پس از سال ها تاخیر، سرانجام اسفندماه سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید، پس از گذشت بیش از یک سال از این تاریخ چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

حمید شکیبا‌مهر، معاون عمرانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در این خصوص اظهارکرد: پس از افتتاح این ورزشگاه، اداره‌کل ورزش و جوانان استان این مجموعه را به دلیل نواقصی که داشت تحویل نگرفت اما با رفع نواقص توسط پیمانکار، دهم اسفندماه سال گذشته این مجموعه ورزشی رسما به اداره‌کل تحویل داده شد. البته برخی از کارها ازجمله سر در استادیوم، مقداری از آسفالت محوطه، خزانه چمن و مسجد آن باقی مانده است که جزو تعهدات پیمانکار نیست و جزو تعهدات مجری طرح است که باید انجام شود.

وی درباره دلایل برگزارنشدن مسابقات فوتبال در این ورزشگاه گفت: دلیل اصلی آن نبود امکانات صدا و سیما استان برای پخش مسابقات در این ورزشگاه است و طبق برآوردها نزدیک به دو میلیارد تومان برای نصب دائم امکانات جهت پخش مسابقات نیاز است. همچنین در این منطقه فیبر‌نوری هم وجود ندارد.

شکیبا‌مهر به دیگر علت‌های برگزار نشدن مسابقات در این ورزشگاه اشاره و عنوان‌کرد: از دیگر دلایل، بحث جاده دسترسی بود و هم‌چنین باشگاه فولاد برای فصل گذشته لیگ برتر عنوان کرد که باتوجه به این‌که استادیوم تختی را برای بازی‌های لیگ معرفی کرده‌ است دیگر نمی‌تواند دیدارهای خانگی اش را در ۵۰ هزارنفری برگزار کند. البته به دلیل این‌که در مقطعی بازی ها شب انجام می شد و امکانات برای حمل‌و‌نقل تماشاگران نبود، رفتن به ورزشگاه غدیر سخت بود.

وی به نبود اسکوربورد در ورزشگاه ۵۰ هزار نفری اشاره کرد و آن را از دیگر علت های برگزار نشدن مسابقات در این ورزشگاه دانست و ادامه داد: AFC در این زمینه به این ورزشگاه ایراد گرفته بود اما خوشبختانه در خرداد‌ماه سال جاری با جلسات متعددی که استاندار با مسوولان فولاد‌خوزستان و گرشاسبی (مدیرکل ورزش و جوانان استان) داشت، اکنون اسکوربورد توسط باشگاه فولاد در حال خریداری است.

معاون عمرانی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌کرد: اکنون هیات اتومبیل‌رانی قسمتی از پارکینگ های ورزشگاه را در اختیار دارد و در آن‌جا در حال فعالیت است. چمن ورزشگاه نیز مشکلی ندارد و فقط به دلیل این‌که یک سال مسابقه ای در آن برگزار نشده، باید کوتاه شود.

همچنین حمیدرضا گرشاسبی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مشکلی برای برگزاری مسابقات فوتبال در این ورزشگاه نمی‌بیند و موضوع اصلی را اعلام آمادگی تیم‌ها عنوان می کند.

وی با بیان این که پیش از این نیز اگر تیم‌ها اعلام آمادگی می‌کردند، دیدار‌های‌شان در این ورزشگاه برگزار می‌شد، درباره علت برگزار نشدن دیدارهای فولاد در این ورزشگاه گفت:‌ مسوولان فولاد در فصل گذشته خودشان نخواستند که بازی‌های خانگی شان را در این ورزشگاه انجام دهند.

گرشاسبی به برگزاری تمرینات تیم فوتبال استقلال‌خوزستان در این ورزشگاه اشاره و عنوان‌کرد: اکنون این تیم در ورزشگاه غدیر تمرین می‌کند و ویسی نیز رضایت خود را از این زمین اعلام کرده است. قطعا رقابت‌های نمایندگان استان در لیگ برتر کشور در این ورزشگاه برگزار خواهد شد، مگر این‌که تیمی بگوید که نمی‌خواهد در این ورزشگاه بازی کند.

وی در ادامه با بیان این که قرار نیست در این ورزشگاه دفتر هیاتی مستقر باشد، اظهار‌کرد:‌ این ورزشگاه فقط مخصوص فوتبال است و اگر دفتر هر رشته دیگری در آن فعالیت داشته باشد، به ما ایراد گرفته می شود و با محرومیت هایی رو به رو می شویم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان‌کرد:‌ ما بخشی از پارکینگ‌های این ورزشگاه را نیز در اختیار هیات اتومبیل‌رانی قرار داده‌ایم تا تمرینات و مسابقات خود را در آن‌جا برگزار کنند. همچنین هیات دو و میدانی استان هم می‌تواند مسابقاتی را که نفرات بسیاری در آن شرکت می‌کنند، در این ورزشگاه برگزار کند.