استاندار بعدی خوزستان چه کسی است؟

خورنا: انتخابات ریاست جمهوری در ایران ، مدیران کلان استان ها را هم دستخوش تغییر می کند و هر دولت بنا به مشی و خط فکری ، دست به تغییراتی در ترکیب مدیران استانی می زند. روی کار آمدن استاندارانی همچون مقتدایی ، معین ، حیات مقدم و حجازی گویای این امر است که استانداران با دولت ها تغییر می کنند.

پس از حماسه ۲۴ خرداد و انتخاب روحانی به عنوان منتخب مردم ، گمانه زنی هایی درخصوص تغییر مدیران در سطح وزارتخانه ها و همچنین در سطح استان ها صورت گرفته و آنگونه که از قرائن پیداست خوزستان در راس تغییرات مدیریتی قرار خواهد داشت.

از همان ابتدای آمدن دکتر حجازی و نشستن او بر صندلی مدیریت کلان استان ، زمزمه های رفتن او مطرح شد ولی حجازی نشان داد در عرصه ماندن ، تبحر خاصی دارد. بخشی از بدنه اصولگرایان استان وی را اصولگرا نمی دانند. برخی ها می گویند که حجازی یک کارگزارانی است . این اتهامات در آن زمان هر چند برای استاندار تلخ بود اما در این دوره ، بهترین تکییه گاه حجازی برای ماندن محسوب می شود چرا که رییس جمهوری انتخاب شده که از حمایت کارگزاران و هاشمی برخوردار است.

البته کمتر کسی احتمال می دهد که حجازی باز هم استاندار باقی بماند اما در عرصه سیاست هیچ امری بعید نیست.

گزینه بعدی استانداری خوزستان عبدالحسین مقتدایی است که همراه به عنوان یکی از نیروهای معتدل از او یاد می شود. وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای منتشر کرد و از کاندیداتوری روحانی حمایت کرد. مقتدایی در دوره های سوم و چهارم به نمایندگی از مردم آبادان به مجلس راه یافته بود. پس از آن چند سال استاندار خوزستان بود و سپس سکان استانداری هرمزگان را به دست گرفت.

مقتدایی جدا از سیاست در عرصه فوتبال هم شناخته شده است. آبادانی فوتبالدوست عرصه سیاست استان ، طرفدارمتعصب تیم های خوزستانی است با اولویت تیم های نفتی از صنعت تا شاهین . هرمزگانی ها و بوشهری ها هم در کنار خاطرات خوبی که از مدیریت صادقانه و مخلصانه مقتدایی دارند، تحولی که او در زمینه ورزش این منطقه ایجاد کرد را نیز از خاطر نمی برند.  مقتدایی در دوره جوانی پیستون محشری بود و در مستطیل سبز نیز مانند میدان سیاست متفکرانه بازی می کرد. او فوتبالی ترین استاندار تاریخ استان است.

گمانی زنی ها همچنین از گزینه شمسایی برای تصدی استانداری خوزستان حکایت دارد. محمدرضا شمسایی معروف به امپراطور . وی ۱۱ سال مقتدرانه در  سازمان آب و برق خوزستان مدیریت کرد و بعد به شهرداری اهواز رفت اما نتوانست با شورای سوم کنار بیاید و برکنار شد.

بهروز حسینی فر از جمله گزینه هایی است که نام اش به عنوان جایگزین حجازی ، بر سر زبان هاست.وی در دوران اصلاحات سمت فرمانداری و در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز سمت معاون استانداری داشته است و به این دلیل مورد وثوق دو طیف اصول‌گرا و اصلاح‌طلب است. وی در حال حاضر سمت معاونت نیروی انسانی استانداری خوزستان را برعهده دارد.