استاندار خوزستان: شوراها برنامه‌ ۴ ساله تنظیم کنند

خورنا: استاندار خوزستان گفت: شورایی در کار خود موفق خواهد بود که از همان ابتدا وقت را برای یک برنامه چهار ساله تنظیم کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی شامگاه یکشنبه در دیدار فرمانداران و اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دولت باید برای اشتغال زمینه‌سازی کند و تسهیلات بدهد، چراکه همه شهرهای استان کم و بیش با مشکلاتی در این زمینه دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد شهرداری‌ها در استان، افزود: در چند سال اخیر عملکرد شهرداری‌ها چندان رضایت‌بخش نبوده است و نواقص و کمبودهایی، آنها و مردم را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: شهرداری هیچگونه منبع درآمدی جز از محل عوارض ندارد، یکی از معضلات شهرداری‌های استان نیز همین امر است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در ایجاد درآمدهای جدید ضعیف کار کرده‌اند، گفت: باید بدانید که دولت موظف به تأمین درآمد شهرداری‌ها و شوراها نیست و در این زمینه خود آنها باید تلاش کنند.

حجازی با تأکید بر اینکه تدوین و تصویب لوایح در شورا که باید به دقت انجام شود نباید باعث کندی کار شهرداری شود، عنوان کرد: شهردار باید بتواند در راستای اجرای برنامه‌های شورا کسب درآمد کند.

وی با بیان اینکه شوراها باید بستر لازم را برای عملکرد مناسب شهردار فراهم کنند، خاطرنشان کرد: در حفظ و یا انتخاب شهردار باید با دقت و درایت عمل کرد، این موضوعی است که شوراها باید به آن توجهی ویژه داشته باشند.

استاندار خوزستان همچنین عنوان کرد: شوراها باید فردی را برای شهرداری انتخاب کنند که بتواند به برنامه‌های شورا عمل کند و شهر را به خوبی اداره کند.

وی با بیان اینکه شوراها باید فضایی آرام را برای مردم و شهروندان ایجاد کنند، ادامه داد: در طول چهار سال اعضای شورا باید با همدلی و اتحاد، به هم نزدیک شوند و باهم اقدامات مثبتی را برای عمران و آبادانی شهر خود انجام دهند.

حجازی تصریح کرد: شورایی در کار خود موفق خواهد بود که از همان ابتدا وقت را برای یک برنامه چهار ساله تنظیم کند.

وی بیان کرد: تورم نیروی انسانی در شهرداری یکی از مشکلات مهم شهرداری‌هاست و امید می‌رود که در این دوره تورم نیروی انسانی را افزایش ندهید.

استاندار خوزستان ابراز کرد: در شهرداری‌ها باید مقابل افزایش نیروی انسانی مقاومت کرد تا به مشکلاتی چون پرداخت نشدن معوقات گرفتار نشد.

وی با بیان اینکه بهترین مشاورانی که می‌توانید در تنظیم برنامه و همچنین انتخاب شهردار از وجود آنها کمک بگیرید، فرمانداران هستند، گفت: فرمانداران مشاوران خوبی در امور شوراها هستند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنید.