رتبه معلمان مشخص شد؛ دانشیار و استاد

خورنا: وزیر آموزش و پرورش از اجرای نظام رتبه بندی معلمان و اعطای رتبه‌های استادی، دانشیاری، استادیاری و مربیگری به معلمان خبر داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در چهلمین گردهمایی مشترک مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان این وزارتخانه و چهارمین نشست این گروه در سال ۹۲ که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با اشاره به چاپ کتابچه‌ای تحت عنوان «نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان و جذب و تأمین منابع انسانی» در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار داشت: پیشنهاد نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان و جذب و تأمین منابع انسانی آموزش و پرورش در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش از سوی مقام معظم رهبری و راهبردهای نقشه جامع علمی کشور به‌ویژه راهبرد ملی ۴ از راهبرد کلان ۲ مبنی بر ارتقای منزلت و صلاحیت حرفه‌ای و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد که با تأیید رئیس‌جمهور در قالب لایحه به عنوان مهم‌ترین سند اعتلای منزلت اجتماعی معلمان مشتمل بر مقدمه، ماده واحده و ۲ تبصره با قید یک فوریت به مجلس ارائه شد.

وی افزود: این لایحه ضمن تأکید بر مستثنی نمودن معلمان از قانون مدیریت خدمات کشوری، پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از سوی دولت اجرایی خواهد شد.

گفتنی است برای عملیاتی شدن نظام رتبه بندی لازم است مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب لایحه پیشنهادی دولت اقدام کند و از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این نظام تأیید شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دبیر فوق لیسانس این بازی ها را می توان به دو صورت تعبیر کرد.1) اگر حقوق معلمان افزایش یابد، هدفش آوردن فشار سنگین مالی به دولت آینده است، یعنی می خواهند بگویند ما حقوق شما را افزایش دادیم ولی دولت جدید پرداخت نکرد...2) اما اگر حقوق ها را افزایش ندهند و لایحه مربوط به قبل از پیروزی روحانی باشد، هدف آن عمدتا امنیتی است.بدین معنا که می خواند بین بزرگترین صنف جامعه که در صورت اتحاد می توانند مشکل آفرین باشند، اختلاف بیاندازند و در بخش مالی می خواهند فقط حقوق عده ای را افزایش دهند و به بقیه بگویند تقصیر خودتان است که پژوهش نمی کند و حقوقتان بالا نمی رود. تقصیر ما نیست!! در این صورت عملا مجموع پرداختی آموزش و پرورش کم می شود. حالا باید دید لایحه در چه زمانی تنظیم شده تا بتوان گفت هدف آن چیست