شهر اهواز نیاز به شورای محلات دارد

خورنا: عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: امروز شهر اهواز نیاز به شورای محلات دارد و از این طریق می‌توان به مشکلات هر منطقه بهتر رسیدگی کرد.

غلامرضا سبزعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: شهرستان اهواز ۱۳۶ محله دارد و باید آن محلاتی را که مشکلات شهری فراوان‌تری دارند در اولویت کار قرار دهیم.

*رسیدگی به پروژه قطار شهری/ باید بخش خصوصی را وارد کار کرد

وی موضوع حمل و نقل و ترافیک را مقوله‌ای بسیار مهم در کلانشهر اهواز دانست و افزود: با توجه به این که پروژه قطار شهری اهواز با مشکلاتی مواجه است باید در راس کار شورا باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: با بودجه موجود شهرداری کارها بسیار سنگین جلو می‌رود چرا که بخش ناچیزی از این بودجه صرف هزینه خدمات شهری می‌شود و در این خصوص باید بخش خصوصی را وارد کار کرد.

وی گفت: امروز شهر اهواز نیاز به شورای محلات دارد و از این طریق می‌توان به مشکلات هر منطقه بهتر رسیدگی کرد چرا که اعضای این شورا از خود مردم آن منطقه هستند.

وی با تاکید بر اینکه استانی که روی نفت خوابیده است نباید عقب‌تر از سایر کلان شهرها باشد، بیان کرد: دولت باید خوزستان را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد چرا که اگر خوزستان و به ویژه اهواز ساخته شود سایر نقاط کشور آباد می‌شود.

سبزعلی با اشاره به تعداد اعضای ۲۱ نفره شورای شهر اهواز ادامه داد: قطعا وقتی که جمعیت اعضا بیشتر شود تعامل سخت‌تر می‌شود، گرچه اختلاف نظر بین اعضا باعث پویایی می‌شود اما اگر تعامل نباشد نمی‌توان شاهد یک عملکرد خوب بود.

*باید مسائل قومی را کنار گذاشت

وی با بیان اینکه این شورا باید نقاط قوت دوره قبل را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کند، عنوان کرد: اگر بنا است یک شورای با عملکرد خوب داشته باشیم نباید مسائل سیاسی، جناحی و قومی را وارد شورا کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: امروز نه تنها در حاشیه شهر بلکه در نقاط مرکزی شهر همچون کوی رمضان، یوسفی، ۴۰۰ دستگاه و کوی طالقانی با مشکل مواجه هستیم و باید به طور جدی نقاط مختلف اهواز را بررسی کنیم.

*دولت به طور کامل به خوزستان رسیدگی نکرده است

وی با بیان اینکه دولت به طور کامل به خوزستان رسیدگی نکرده و امروز بسیاری از پروژه‌ها نیمه تمام مانده است، گفت: روزی نیست که به منطقه‌ای برویم و شاهد شکایات مردم نباشیم.

سبزعلی در پایان عنوان کرد: در همین راستا شورای اسلامی شهر و به تبع اعضای آن، در این دوره وظیفه سنگینی بر عهده دارند.