اگر روحانی به قالیباف پیشنهاد حضور در دولت دهد، او حتما قبول می کند

خورنا: رئیس ستاد انتخابات قالیباف با بیان اینکه شهردار تهران در صورت پیشنهاد روحانی برای حضور در دولت یازدهم، حتما این پیشنهاد را قبول می کند، تصریح کرد: اگر این اتفاق نیفتد قالیباف شهردار می‌ماند.

حسین مظفر در گفت وگویی مشروح با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، تحلیلی جامع درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، علل پیروزی روحانی در این انتخابات و آینده قالیباف ارائه داد.

وی در این گفتگو در پاسخ به سوالی درباره درس های اتنخاب روحانی به اصولگراین گفت: به نظر می رسد پیروزی روحانی در انتخابات پاسخ به بداخلاقی ها و رواج تهمت ها و افتراها بود، پاسخ به ناکارآمدی ها برخی از مدیران نالایق بود که به تعبیر حسن روحانی اتوبوسی و بدون بلیت سوار شده بودند، پاسخ به نمک نشناسی و قدر نشناسی کسانی بود که از سفره اصولگرایان نان و نمک خوردند اما نمکدان شکستند و در نهایت پاسخ به جسارت ها و خودشیفتگی هایی بود که در برابر رهبر انقلاب امام مسلمین صورت گرفت و البته پاسخ به ائتلاف هایی بود که با پیمان شکنی مواجه شد، پاسخ به بی منطقی اقداماتی از سوی جریان هایی بود که آبرو و حیثیت خود را بر سر حمایت از بازندگان هزینه کردند که از اول مشخص بود با اقبال عمومی رو به رو نمی شوند و براساس این تحلیل های غلط بود که بر طبل اختلاف و تکثر تا آخر کوبیدند.

وی در ادامه نقش رهبر انقلاب در خلق حماسه سیاسی را ستود و خاطرنشان کرد: معتقدم اول باید به رهبر فرزانه انقلاب برای نقشی که در این حماسه بزرگ داشتند، تبریک و درود گفت و از ژرف اندیشی و تصمیمات حکیمانه ایشان تشکر کرد چرا که ریل گذاری دقیق و حساب شده ایشان در هدایت و ایجاد شور و نشاط سیاسی و اجتماعی در اجتماع بود که عامل مهمی در خلق حماسه سیاسی شد، جملاتی که از سوی ایشان مطرح شد که منجر به آمدن منتقدان و مخالفان پای صندوق های رأی شد، حق الناس دانستن آرای ملت و عدم اعلام نظر خویش در حمایت از نامزد خاص، در دل های مردم امید و نشاط و اعتماد بیشتری آفرید و حضور ملت قهرمان را مضاعف کرد و تلاش دشمنان را مأیوس و امید دوستان انقلاب را زنده و بر رونق انتخابات افزود.

سخنگوی ستاد قالیباف در ادامه تشکیل کابینه فراجناحی توسط روحانی را مورد ارزیابی قرار داد و خطاب به روحانی گفت: دکتر روحانی بسیاری از دوستان شما قبل از انتخابات به دنبال کابینه “آشتی ملی” بودند اما به لحاظ نگرانی هایی که عده ای از تفسیر و مفهوم درست این کابینه داشتند با آن مخالفت کردند اما با انتخاب جنابعالی و فضای سیاسی شفاف که امیدهایی در دل مردم ایجاد کرده و نویدبخش اعتدال و عقلانیت خواهد بود، وقت آن رسیده که به همین وعده به شیوه درست و منطقی آن در چارچوب نظام اسلامی عمل شود.

مظفر شکست اصولگرایان در انتخابات را نشانگر عدم بلوغ سیاسی این جریان دانست و گفت:
بدون تردید اصولگراین در این عرصه رقابت عدم بلوغ سیاسی را نشان دادند. حمایت از نامزدهای متکثر، پراکندگی و مطلق نگری در حمایت از نامزدهایی بدون اقبال عمومی، بی‌توجهی به شایستگان، قضاوت‌های متحجرانه و صفر و صدی باعث به وجود آمدن یأس و ناامیدی، نزد افکار عمومی شد که کسانی که نمی توانند به عهد و پیمان خود وفا کنند چگونه می توانند بر وعده های انتخاباتی خود عمل کنند و این دلیل شکست اصولگرایان بود.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف در ادامه پیرامون آینده شهردار فعلی تهران پس از انتخابات گفت: آقای قالیباف برخلاف برداشت های غلطی که برخی مطرح کردند در جلسه با هواداران، بهترین برخورد را داشتند و در برابر کسانی که از انتخاب روحانی اظهار نگرانی کردند، گفتند جای نگرانی نیست و ما باید تسلیم اراده ملت باشیم هر کاری دکتر روحانی بخواهد حاضر به همکاری هستیم و کل برنامه های خود را در اختیار ایشان می گذاریم و همه را دعوت به همکاری کردند و بلافاصله با شور و نشاط سر کار رفتند و پروژه های شهرداری را ادامه دادند.

وی در ادامه افزود: البته اعتقاد دارم روحانی اگر بخواهد از نیروهای شایسته استفاده کند یکی از بهترین نیروهایی که می تواند یار ایشان و عزت آفرین برای کشور باشد آقای قالیباف است و نباید مناظرات تلویزیونی عاملی برای شکاف باشد. مناظرات جنبه تبلیغاتی داشت که برای برخی جلب نظرها خواسته یا ناخواسته مطرح شد و نباید مبنای قضاوت قرار گیرد.

وی در ادامه قبول پست در کابینه روحانی از سوی قالیباف را محتمل دانست و گفت قالیباف می تواند زینت دولت روحانی باشد.

مظفر درباره آینده قالباف در صورت عدم ورود به دولت روحانی گفت: اگر قالیباف در کابینه قرار نگیرد که احتمالش ضعیف است به نظر می رسد بهترین گزینه برای شهردار آینده تهران ایشان است و اگر دوستان شورای شهر عاقلانه رفتار کنند و شایسته سالاری را ملاک قرار دهند، ایشان بسیار توانمند است و باید بگذارند کارهای خود را به اتمام برسانند. چرا که قالیباف از مدیرانی است که ظرفیتش هنوز باقی است و توان و انگیزه در ایشان به شدت وجود دارد.

وی درپاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه نیمی از کرسی های شورای شهر تهران در دست اصلاح طلبان است، و گزینه هایی مانند محسن هاشمی به عنوان شهردار آینده مطرح است، آیا باز هم قالیباف اقبال دارد؟، گفت: به نظر می رسد اقبال به ایشان بیشتر است چرا که اصلاح طلبان و اصولگرایان به ایشان نظر موافق دارند و در دور قبل هم اصلاح طلبان به ایشان رأی دادند و دوره چهارم هم بخشی از اصلاح طلبان نامزد شورای شهر در لیست قالیباف بودند و طبیعتا به ایشان رای می دهند اما نگرانی من از نگاه و دگم اندیشانه و متحجرانه برخی  اصولگرایان و اصلاح طلبان است که بر قالیباف فشار بیاورند اما قالیباف یک اصولگرای اصلاح طلب و یک اصلاح طلب اصولگرا است که برای مصلحت نظام و کارآمدی کشور فارغ از گرایش های شخصی است، کار می کند و باید به ایشان میدان خدمت دهند.