۱۸ کیلومتر ساحل‌سازی کارون در دست انجام است

خورنا: شهردار منطقه سه اهواز گفت: ۱۸ کیلومتر ساحل سازی کارون در محدوده شهرداری منطقه سه اهواز در دست انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، روح‌الله فخرالدین ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه به پروژه‌هایی که در منطقه سه انجام شده اظهار کرد: ساحل سازی کارون از پل سوم به مسیر پل نهم آغاز شده و تا انتهای زرگان به طول ۱۸ کیلومتر در دست انجام است.

وی افزود: این پروژه در چهار فاز اجرایی شده که فاز اول آن به طول چهار کیلومتر آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: دو کیلومتر از فاز اول پروژه ساحل سازی، لجن‌برداری، خاک‌برداری و آسفالت شده و پایه‌های روشنایی و فضای سبز آن نیز انجام شده است.

شهردار منطقه سه اهواز با بیان اینکه هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه این پروژه است عنوان کرد: آغاز فاز دوم پروژه بستگی به آغاز فعالیت شورای اسلامی شهر و تامین اعتبار مورد نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه قبلاً تنها مسیر شمال به جنوب اهواز، بلوار پاسداران بود اذعان داشت: ترافیک شدیدی سالیان گذشته در این مسیر وجود داشت که تردد همشهریان را با مشکل مواجه کرده بود، که ما تلاش کردیم بخشی از این بار ترافیکی را به خیابان فرشید دو منتقل کنیم.

فخرالدین افزود: خیابان فرشید دو را به دو باند ۱۲ کیلومتری تقسیم کردیم تا در تردد همشهریان سهولت ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: فاز دوم ساحل سازی نیز در حال انجام است و تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: به علت ترافیک در این منطقه از ساحل امکانات تفریحی را نمی‌توان در این مکان احداث کرد اما فضای سبز را در این مکان انجام داده شده و بیش از ۱۲ نخل در این جاده کاشته‌ شده است.

شهردار منطقه سه اهواز با اشاره به اینکه برای ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در پارک شهروند با مشاورانی مذاکراتی انجام شده تصریح کرد: پارک شهروند در بحث سند با شرکت نفت مشکلات مالکیتی دارد که اگر این مشکلات حل شود کارهای لازم در این پارک انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: جاده ساحلی از ابتدای پل کریدور تا پارک شهروند تعریض می‌شود و در حال حاضر ۴۰ درصد کار پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: این مسیر حد فاصل خیابان فرشید دو و انتهای خیابان شهید علاف‌پور در زیتون کارمندی است.

فخرالدین اضافه کرد: در ضلع شرقی این مسیر یک پارک بزرگ احداث شده که ۶۰ درصد آن به اتمام رسیده است،

وی اظهار داشت: این پارک دومین پارک بزرگ این منطقه بعد از پارک زیتون است که قرار است به نام یکی از شهدای منطقه نام‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در اهواز کم است گفت: با کاشت نهال در پیاده‌روها فضای سبز را در منطقه توسعه داده‌ایم به طوری که در دو سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ هزار اصله نهال کاشته‌ شده و به همین تعداد نیز نهال به مردم اهدا کرده‌ایم.

شهردار منطقه سه در رابطه با نصب علائم و چراغ‌های ترافیکی در سطح این منطقه نیز توضیح داد: در دو سال گذشته در سطح منطقه سه به اندازه ۳۰ سال گذشته علائم ترافیکی نصب شده و توانسته‌ایم خود را به حد مطلوب نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه میدان فرودگاه در چهار سال گذشته به خاطر قطار شهری از بین رفته بود گفت: قبلاً ترافیک سنگینی در این منطقه بود و با بارش باران دچار آبگرفتگی می‌شد که با لوله گذاری این مشکل حل شد.

فخرالدین افزود: کل پروژه با فرعی‌ها در حدود ۱۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ساحل سازی و ایجاد فضای سبز از لحاظ منظر شهری و پاکسازی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی تاثیر گذار است در این مدت نیز با گسترش فضای تفریحی و همچنین فضای سبز مورد نیاز مردم،  ورود احشام به رودخانه بسیار کاهش یافته است.

شهردار منطقه سه اهواز با بیان اینکه برای توسعه فضای سبز از کمترین امکانات بیشترین بهره برداری را کردیم اذعان داشت: در دو سال گذشته در سطح منطقه سه بیش از ۲۰۰ پروژه انجام شده و نرده‌گذاری ۸۰۰ متر از ساحل کارون انجام شده است.

وی به آغاز عملیات احداث پل ولایت اشاره کرد و گفت: این پل کوی رمضان را به جاده کمربندی نفت وصل می‌کند و به نام آیت الله خامنه‌ای نامگذاری شده است.

فخرالدین در رابطه با جاده کمربندی بلوار نفت اهواز اذعان داشت: زمین‌های جاده کمربندی بلوار نفت حد فاصل میدان فرودگاه متعلق به شرکت نفت است و در صورتی که این شرکت همکاری کند می‌توانیم فضای سبز را در این منطقه ایجاد کنیم.