پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب شادگان از مرز ۸۵ درصد گذشت

خورنا: مجری طرح فاضلاب شادگان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب این شهرستان از مرز ۸۵ درصد گذشت.

‏به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، علی پورکیانی در تشریح آخرین وضعیت طرح فاضلاب شادگان اظهار کرد: تاکنون عملیات اجرایی شبکه فاضلاب منطقه مسیر به طور کامل به اتمام رسیده و آسفالت و ترمیم نوارهای حفاری آن در حال اجراست.

وی افزود: همچنین کار شبکه‌گذاری مناطق چومه سیدعلوان و جهان آرا مراحل پایانی را می‌گذراند که اصلاح و ترمیم نوارهای حفاری این مناطق نیز ظرف دو هفته آینده به پایان می‌رسد.

مجری طرح فاضلاب شادگان با بیان اینکه در منطقه مسیر قریب به ۷۰۰ انشعاب و در منطقه جهان‌آرا تا این لحظه بیش از ۵۰۰ انشعاب فاضلاب آماده واگذاری شده است، گفت: مراحل ارزیابی مناطق دیگر شهر شادگان از جمله بخش‌های باقی مانده از منطقه منتظری و نقاط پراکنده دیگر این شهر انجام شده و به زودی مناقصه آن بین پیمانکاران ارزیابی شده برگزار می‌شود.

پورکیانی با بیان اینکه در شادگان ۱۳ تلمبه خانه فعال وجود دارد، ادامه داد: خط انتقال تلمبه‌خانه سه به چهار به طول حدود ۸۵۰ متر و خط انتقال خروجی تلمبه‌خانه هفت به متراژ حدود یک هزار و ۵۰۰ متر نیز به طور کامل اجرا شده است و در حال حاضر مشغول ساخت سه تلمبه خانه شماره ۱۴، ۱۵ و ۱۷ شادگان هستیم.

گفتنی است در پی اجرای پروژه‌های اوراق مشارکت در شهر شادگان درسال ۹۱ قریب به ۵۰ کیلومتر  شبکه جمع آوری و خط انتقال و انشعاب فاضلاب اجرا شده است و شش تلمبه خانه است که تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، همچنین عملیات آماده‌سازی و افزایش ظرفیت تلمبه‌خانه‌های سه، هفت و ۹ در سال گذشته انجام و عملیات اجرایی مربوط به افزایش ظرفیت و آماده سازی تلمبه خانه‌های یک، دو، چهار، پنج، شش ۱۰ و ۱۱ در آستانه آغاز عملیات اجرایی است.