اقدامات اولیه برای احداث سینما در شادگان انجام شده است

خورنا: مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان گفت: برای ایجاد سینما در این شهرستان کارهای مقدماتی انجام شده است.

علی بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در واکنش به گزارش درج شده در این خبرگزاری با عنوان «وضعیت تئاتر و سینمای خوزستان» اظهار کرد: حدود پنج ماه است با حفظ سمت به شهرستان شوشتر آمده و سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر را بر عهده دارم.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در حال حاضر مسئول دارد و با وجود اینکه در برخی روزها در شوشتر هستم اما کارها در شادگان را نیمه تمام و نیمه کاره رها نمی‌کنم.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان با اشاره به برنامه‌های انجام شده در حوزه تئاتر این شهرستان خاطرنشان کرد: امسال هفت گروه نمایش متشکل از جوانان و پیشکسوتان در این شهرستان و در همایش «تئاتر اردیبهشت» مورد تجلیل قرار گرفتند و از نظر مالی برابر دو تا سه سال گذشته برای این مراسم هزینه کردیم.

*تقدیر از ۴۰ هنرمند عرصه تئاتر در مراسم «تئاتر اردیبهشت»

وی ادامه داد: در مراسم تجلیل از هنرمندان تئاتر این شهرستان امسال بیش از ۴۰ هنرمند تقدیر شدند و این در حالی‌ است که در سال گذشته تنها از پنج هنرمند قدردانی به عمل آمده بود.

بهرامی همچنین عنوان کرد: برای ثبت گروه‌های تئاتر در این شهرستان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و موفق شدیم این موضوع را به سرانجام برسانیم.

*ثبت گروه‌های تئاتر

وی با بیان اینکه خوشحالم در زمان مدیریت بر ارشاد این شهرستان این مهم اتفاق افتاده است، گفت: با همه پتانسیل و ظرفیت، کارهای ثبت گروه‌های تئاتر در شهرستان را دنبال می‌کنیم و اولین گروه نیز متعلق به پیشکسوت تئاتر شادگان، «علی درخشش» است.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان با اشاره به روند ثبت گروه‌ها در سامانه ادامه داد: ثبت گروه‌ها از طریق سامانه یکپارچه و منسجم تئاتر در تهران انجام می‌شود و در این خصوص نیازی به حضور مسئولان اداره و یا سیستم سنتی و دستی قدیمی نیست!

*فعالیت اداره کل ارشاد خوزستان در زمینه تئاتر

وی اظهار کرد: اداره کل ارشاد استان خوزستان نیز تاکنون اقدامات مطلوبی را در زمینه تعالی تئاتر شهرهای زیرمجموعه انجام داده و از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری تئاتر بین‌المللی مقاومت خرمشهر، لاله‌های سرخ در اندیمشک، تئاتر مسجدسلیمان، تئاتر طنز آغاجاری، تئاتر خیابانی باغملک و تعزیه در شوشتر اشاره کرد که همگی امسال انجام شدند.

بهرامی بیان کرد: این اقدامات نشان از تعالی و همت مسئولان تئاتر استان خوزستان و زیرمجموعه‌های آن‌ها در شهرستان‌ها است.

*برای ایجاد سینما در تکاپو هستیم

وی با اشاره به عدم وجود سینما در شهرستان شادگان تصریح کرد: این موضوع مربوط به سال‌های گذشته است و هم‌اکنون برای تحقق این امر در حال رایزنی و انجام اقدامات لازم هستیم.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان افزود: در حال حاضر موسسات قرآنی در شهرستان رو به افزایش است، ایجاد و افزایش آموزشگاه‌های هنری را در دستور کار داریم و برای راه اندازی کلوپ‌های مختلف فرهنگی و همچنین سینما تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم.

وی همچنین عنوان کرد: همه این فعالیت‌ها نشان از پویایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است و بی‌انصافی است که حرفی از این فعالیت‌ها و ظرفیت‌ها به میان نیاید.

بهرامی در ادامه گفت: در حال حاضر اداره ارشاد شادگان با چهار پرسنل اداره می‌شود و البته نیازها و ظرفیت‌های شهرستان این موقعیت را ایجاد کرده است.

*اجرای عمومی تئاتر در نیمه شعبان

وی با بیان اینکه گروه‌های تئاتر شهرستان در حال حاضر فعالیت خود را مجدد از سر گرفته‌اند و برای نیمه شعبان برنامه خواهند داشت، ادامه داد: اجرای عموم گروه‌های تئاتر شهرستان در نیمه شعبان انجام می‌شود.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان با اشاره به اینکه اگر مشکلی در حوزه هنر و تئاتر شهرستان است در همین اداره رفع می‌شود، عنوان کرد: البته همیشه کم و کاستی و نواقص در کارها وجود دارد اما مهم این است که با همدلی و تعامل بتوان آن‌ها را حل و رفع کرد.

*همکاری با حوزه ناحیه مقاومت بسیج

وی بیان کرد: در حوزه تئاتر بسیج هنرمندان نیز با حوزه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان همکاری لازم را برقرار کرده و در نظر داریم در این زمینه نیز اقداماتی انجام دهیم.

بهرامی با بیان اینکه دو نشست تخصصی تئاتر در این خصوص برگزار شده است، گفت: در همین راستا چهار کلاس دو ساعته برای هنرمندان تئاتر بسیج شهرستان برگزار شد و با دعوت از هنرمند تئاتر از استان، گواهینامه پایان دوره یک روزه را به شرکت کنندگان دادیم.

*همکاری مطلوب امام جمعه با هنرمندان

وی خاطرنشان کرد: در تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان، حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی، امام جمعه شادگان یار و حامی اداره ارشاد بوده است و همیشه هنرمندان و هنر منطقه را حمایت می‌کند.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان تصریح کرد: هنرمندان هم جزو مردم هستند و باید حمایت شوند.

*تنها خبرنگارانی که مجوز دارند می‌توانند فعالیت کنند

وی با اشاره به اینکه تنها خبرنگارانی در شهرستان حق فعالیت دارند که از اداره ارشاد مجوز اخذ کنند، گفت: با خبرنگارانی که بدون مجوز در شهرستان اقدام به فعالیت می‌کنند برخورد می‌شود زیرا به آن‌ها چنین اجازه‌ای داده نشده است!