بار دیگر شهر شوشتر را دود فراگرفت

خورنا: بار دیگر شهر شوشتر را به دلیل آتش زدن بقایای مزارع برداشت شده گندم دود و دوده فراگرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، آتش زدن مزارع گندم پس از برداشت به رسمی نامبارک و خطرناک تبدیل شده است که همه ساله در این فصل خسارت‌هایی را برای شهر شوشتر در بردارد.

آتش زدن کاه‌کلش مزارع باعث می‌شود تا دود غلیظ و سیاهی مناطقی از شهر شوشتر را فرا بگیرد و سلامت و زندگی را برای برخی از مردم نواحی حاشیه‌ای شهر شوشتر مختل کند.

آتش زدن بقایای باقیمانده از مزارع گندم در سال‌های گذشته در سطح شهر شوشتر به رسمی و از سویی دیگر به اعتقادی برای کشاورزان تبدیل شده است که برطرف کردن این رسم ناصحیح نیازمند برنامه‌ریزی دارد.

سوزاندن مزارع گندم شهر شوشتر علاوه بر خسارت‌های زیادی که به محیط زیست وارد می‌کند مشکلات زیادی نیز برای اراضی کشاورزی به وجود می‌آورد که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرستان شوشتر در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: روز به روز گزارشات حریق در مزارع برداشت شده گندم شهرستان شوشتر افزایش می‌یابد.

سیدمهدی ایوبی با اشاره به اینکه باید در این راستا برنامه‌ریزی شود، گفت: متصدی امور کشاورزی باید در این راستا فرهنگ‌سازی کند و در این زمینه باید آموزش عمومی افزایش یابد.