اولین داروخانه دامپزشکی رامشیر افتتاح شد

خورنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامشیر گفت: با وجود اینکه یکی از شغل های مهم مردم این شهرستان دامداری و دامپروزی است، اولین داروخانه دامپزشکی در رامشیر افتتاح شد.

مصطفی هنرمندیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه داروخانه دامپزشکی یکی از نیازهای اساسی شهرستان رامشیر به شمار می رفت، عنوان کرد: با توجه به نبود داروخانه دامپزشکی در سطح شهرستان، مشکلاتی همچون کمبود دارویی، نیاز شدید دامداران و بعد مسافت رامشیر تا شهرستانهای همجوار باعث ایجاد مشقتهای فراوان برای دامداران شهرستان شده بود.

وی افزود: خوشبختانه با وجود این مشکلات، با پیگیری های مطلوب شبکه دامپزشکی شهرستان رامشیر اولین داروخانه دامپزشکی در رامشیر افتتاح شد.

هنرمندیان ادامه داد: این شهرستان دارای جمعیت تقریبا ۷۰ هزار راس گوسفند و بز و پنج هزار راس گاو و ۱۰ واحد مرغداری فعال است که با افتتاح این داروخانه، نیاز های دارویی از جمله انواع داروهای انگلی، سموم و مکمل های غذایی و…تامین و در اختیار دامداران شهرستان می  گیرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامشیر همچنین عنوان کرد: عملیات تامین آب شرب دامداری‌های مناطق دیم شهرستان رامشیر با هدف کاهش هزینه‌های تولید در نقاطی که برای تامین آب شرب دام دچار مشکل هستند؛ به صورت رایگان اجرا شد.

هنرمندیان افزود: در این عملیات آب شرب مورد نیاز دامداری های موجود درروستای مناطق دیم شهرستان رامشیر با اعتبار بالغ بر ۳۳میلیون ریال صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان رامشیر با نام قدیمی خلف آباد یکی از شهرهای استان خوزستان که دارای جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفری است. این شهر از شمال با اهواز و از جنوب با امیدیه مجاورت دارد و در ۳۵ کیلومتری ماهشهر است. رامشیر در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۴ به شهرستان تبدیل شد. کار بیشتر مردم آن کشاورزی است و رودخانه‌ای به نام جراحی از کنار شهر می‌گذرد.