حاشیه‌های اولین نشست خبری روحانی+ حاشیه جنجالی پایانی

o,vkh: عصر امروز اولین نشست خبری رییس‌جمهور منتخب ملت ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور تعداد قابل ملاحظه‌ای از خبرنگاران داخلی و خارجی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مقر کنونی استقرار رییس‌جمهور منتخب برگزار شد.

با توجه به این‌که این اولین نشست مطبوعاتی رییس‌جمهور منتخب دو روز بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بود، تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی مشتاق بودند که در این نشست خبری حضور پیدا کنند و از ساعت‌ها قبل از برگزاری این نشست در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کرده بودند.حضور خبرنگاران به حدی بود که تعدادی از خبرنگاران که دیرتر به محل برگزاری مراسم رسیده بودند، مجبور شدند که به صورت ایستاده این نشست خبری را پوشش دهند.

این نشست خبری از سوی برخی از شبکه‌های داخلی و بین‌المللی تلویزیون و همچنین رادیو به صورت زنده پخش می‌شد.

حسن روحانی در بدو ورود به محل برگزاری نشست با تشویق تعدادی از خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران مواجه شد.

در پشت صندلی رییس‌جمهور منتخب تعدادی پرچم جمهوری اسلامی ایران نصب شده بود و حسن روحانی بعد از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و همچنین قرائت قرآن صحبت‌های ابتدایی خود را در آغاز کرد و در سخنان خود از مردم به خاطر حمایت‌هایی که از وی چه قبل از پیروزی و چه بعد از پیروزی انجام دادند، تشکر و قدردانی کرد.

در این نشست خبری که حدود ۴۰ خبرنگار سوالات خود را از رییس‌جمهور منتخب پرسیدند، در ابتدا خبرنگار واحد و سپس خبرنگار شبکه خبر که این کنفرانس مطبوعاتی به صورت مستقیم از این شبکه پخش می‌شد، سوالات خود را پرسیدند ، سوالات آنها معطوف به شعار روحانی در ارتباط با اعتدال و چگونگی استفاده از اعتماد مردم در عرصه‌های مختلف و همچنین تلاش برای رفع مشکلات کنونی جامعه بود.

حسن روحانی در این نشست خبری در پاسخ به برخی از سوالات جملات کلیدی و مهمی مطرح کرد که این جملات مورد تشویق خبرنگاران قرار گرفت و در برابر نیز برخی از خبرنگاران خواسته‌های مردم و همچنین روزنامه‌نگاران را مطرح کردند.

خبرنگار روزنامه شرق در هنگام پرسیدن سوال خود از روحانی، با تبریک به وی علت انتخابش به عنوان رییس دولت یازدهم از وی خواست که زمینه‌ای را فراهم کند تا انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که در دولت نهم تعطیل شد به عنوان یک نهاد مدنی و صنفی بار دیگر فعالیت خود را آغاز کند.

خبرنگار آفتاب یزد نیز خطاب به روحانی گفت: پس از پیروزی شما در انتخابات بسیاری از مردم طی پیام‌ها و تلفن‌هایی که به روزنامه ارسال کردند خواستند که شما آقای عارف را به عنوان معاون اول خود معرفی کنید که حسن روحانی نیز در پاسخ به این سوال با تاکید بر اینکه من تلاش می‌کنم از برنامه‌ها و تیم دیگر کاندیداهای انتخابات نیز استفاده کنم، گفت: از آقای عارف نیز برای همکاری دعوت خواهیم کرد که البته پذیرش این موضوع بستگی به خواست و میل ایشان دارد.

خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیز از رییس‌جمهور منتخب خواست که محدودیت‌هایی که برای دو تن از سران انقلاب (میرحسین موسوی و کروبی) ایجاد شده را برطرف کند و فضای امنیتی که به گفته وی در جامعه وجود دارد را از بین ببرد و در پایان بعد از این‌که روحانی مطالبی را در این ارتباط مطرح کرد این خبرنگار از او خواست که در این ارتباط قول دهد.

همچنین روحانی در حین جواب دادن به سوال خبرنگار کیهان ورزشی در مورد تلاش جهت برطرف کردن اشکالات نظام باشگاه‌داری در ایران برای تیم ملی فوتبال که فردا در کره جنوبی برای راهیابی به مسابقات جام جهانی با این تیم کره‌ای مسابقه خواهد داشت، آرزوی موفقیت کرد.

همچنین خبرنگار روزنامه ایران سپید روزنامه متعلق به نابینان خطاب به حسن روحانی گفت من یک احمدی‌نژادی هستم و طرفدار او هستم و آیا شما از مدیران کنونی و ظرفیتی که آنها دارند استفاده خواهید کرد یا همه آنها را کنار خواهید گذاشت که حسن روحانی در پاسخ گفت: من گفتم کلید داریم، نگفتم داس داریم.

در ابتدای این نشست خبری اعلام شد که این نشست حدود یک ساعت و نیم خواهد بود که با توجه به حجم سوالات و تقاضای خبرنگاران این زمان افزایش پیدا کرد؛ گرچه باز هم انبوهی از خبرنگاران نتوانستند سوالات خود را از حسن روحانی بپرسند و مجری برنامه نیز بارها از خبرنگاران با خاطر کمبود وقت و کمبود فضا عذرخواهی کرد.

در پایان این نشست خبری یکی از حاضران در این مراسم که هویتش مشخص نبود با صدای بلند خطاب به روحانی گفت “روحانی یادت باشه میرحسین باید باشه”.