اعلام رشته‌های جدید مرکز علمی و کاربردی خوزستان

خورنا: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای استان خوزستان از اعلام رشته‌های جدید علمی و کاربردی مرکز فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد.

رحمن قلاوند امروز در گفت‌و‌گو با خبر نگار فارس در اهواز اظهار کرد: امسال رشته‌های جدیدی برای آموزش به مرکز علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای استان اضافه و اعلام شد و افزایش رشته‌ها‌ی دیگر نیز در دستور برنامه‌های آینده این مرکز است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای استان خوزستان با اعلام رشته‌های جدید مرکز علمی و کاربردی این استان افزود: رشته‌های جدید علمی و کاربردی مرکز فنی و حرفه‌ای اعلام شده و در مهر ماه امسال اجرا می‌شوند.

قلاوند با توجه به ترمی و پودمانی بودن رشته‌های مرکز علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: رشته‌های پودمانی شامل شش رشته بوده که در بخش خواهران گرافیک و طراحی دوخت جز برنامه‌های آتیه  این مراکز در سال ۹۲ است.

وی در ادامه این مطلب ادامه داد: دربخش برادران رشته‌های تعمیر آسانسور، عمران، نقشه کشی، برق صنعتی و ماشین ابزار به مراکز علمی و کاربردی اضافه شده است.

قلاوند خاطر نشان کرد: رشته برق مکانیک در مرکز علمی کاربردی امام علی‌(ع) اهواز در مهر امسال اجرا می‌شود که هر رشته شامل ۷۰ تا ۸۰ واحد آموزشی است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای استان خوزستان بیان کرد: دو مرکز علمی و کاربردی در فنی و حرفه‌ای خوزستان وجود دارد که یکی در شهرستان دزفول و دیگری در مرکز علمی و کاربردی امام علی(ع) اهواز است که این مراکز در دومین سال فعالیت خود اقدام به افزایش رشته‌ها‌ی جدید کردند.

وی در بیان رشته‌های در حال آموزش این مراکز خاطر نشان کرد: رشته‌های جوشکاری، مکانیک و برق  درمرکزعلمی و کاربردی شهرستان دزفول و رشته های جوشکاری، برق، مکانیک، ابزار دقیق و ایمنی و بهداشت در مرکز علمی کاربردی امام علی (ع) اهواز هم اکنون در حال آموزش هستند.

قلاوند درباره تعداد دانشجویان علمی و کاربردی خوزستان گفت: تعداد دانشجویان مرکز علمی و کاربردی خوزستان شامل ۴۵۰ نفر بوده که از این تعداد ۱۴۰ دانشجو در دزفول و ۳۱۰ دانشجو در مرکز علمی وکاربردی اهواز در حال آموزش هستند.

وی در بیان اینکه توسعه مراکز علمی کاربردی در دیگر شهرستان‌های استان خوزستان در برنامه کار مرکز فنی و حرفه‌ای است افزود: توسعه مراکز علمی و کاربردی در دیگر شهرستان‌های استان در حال بررسی است که توسعه و راه‌اندازی مراکز علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای در آبادان، رامهرمز و اندیمشک  جز برنامه‌های امسال مرکز فنی و حرفه‌ای خوزستان است.

قلاوند در مورد نحوه ثبت نام در مرکز علمی کاربردی تصریح کرد: برای برای ورود به این مراکز از طریق سازمان سنجش که در تاریخ مقرر اعلام خواهد شد اقدام کنند و همچنین ثبت نام بدون آزمون با شرط معدل و از طریق سازمان سنجش انجام خواهد شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در پایان افزود: داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب فراگیری مهارت در بخش علمی و کاربردی به پست الکترونیکی www.uast.ac.ir مراجعه و اطلاعات بیشتر را از طریق این سایت دریافت کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شیدا مرکزعلمی کاربردی خلیج فارس واقع دربندرامام خمینی واقعأدارای کمبودمیباشدنه از مکان مناسبی برخورداراست نه ازحدأقل شرایط رفاهی برای دانشجویان. چراپیگیری نمیشود
    • مرجان آقای ناشناس که از بردن اسم خودت خجالت میکشی از کی تا حالا سربندر باید شهرستان شود اصلا میدونی قدمت سربندر کی هست و قدمت ماهشهر کی ؟؟؟؟؟ هر وقت جواب اینو دادی بدون سربندر هم یه روزی شهرستان میشه
    • مرجان ضمنا کل سربندر یا الیگودرزی هستند یا کرد اینا اگه برگردن شهر خودشون خب گشنگی میمرن ما داریم نون و آب و دون بهش میدیم
  • شیدا جریان شهرستان شدن بندرامام به کجاکشید
    • ناشناس تا ماهشهری ها هستن نمیگذارند سربندر شهرستان شود
    • امین شیدا بی خیال ما کجــــــــــــا شهرســـــــــــــــــــــتان کجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا
  • اعتراض لطفاا رسیدگی کنید به وضعیت دانشگاه علمی کاربردی خلیج فارس ما تو این ذانشگاه از همه نظر شکل داریم لطفا رسیدگی کنید نه اینکه بگید چون خوزستانه ولش کنید مردم خوزستان از همه یجای ایران مهم ترن ولی بیشتر از همه مورد ظلم واقع شدن با شرایط نامناسب شما رفاه رو تو دانشگاه برقرار کنید لطفا این پیامو به گوش تمامی مسؤلان برسونید ما هم حق اعتراض داریم ما هم ادمیم پس بین ما ودی/ر شهرها تفرقه نیندازید چون همهی ما ایرانی هستیم.
  • عبدالرضا رشیدی من دانشجوی علمی کاربردی اهواز بودم.رفیقام که دانشگام را دیدند.گفتند شبیه مدرسه موشها هستش.البته حق دارن چون دانشگاه ما قبلش مدرسه دبستان بود و بدون هیچ تغییراتی مرکز آموزشیش کردند.به هر حال واسه خودمون متاسفم که همیشسه تو سری خور هستیم و ساکتیم.reza.rashidi700@yahoo.com
  • عبدالرضا رشیدی شیدا خانم بی خودی خودتو خسته نکن.بسوز و بساز با این ملت
  • ناشناس این نون رو ازسربندر میبرید
  • 1940389331 موفقیعیت
  • 1940389331 درس خواندن
  • محسن پورعباسی با سلام و سپاس ازلطف و زحماتیکه مسئولان برای دایر کردن این دانشگاه کشیدن لطفا به این مورد دقت شود که با توجه به اینکه سربندرو ماهشهر دارای پتروشیمی های مختلفی دارد لطفا رشته مرتبط مثل متالورژی و جوش اراء شود با تشکر
  • ناشناس سلام درمورد روند و فعالیت و پیشرفت نیروگاه ماهشهر اخبار بدید. متشکرم
  • علی سلام درمورد روند و فعالیت و پیشرفت نیروگاه ماهشهر اخبار بدید. متشکرم