مشارکت ۷۲.۷ درصدی مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

خورنا: وزیر کشور حد نصاب شرکت کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را ۷۲.۷درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، بنا بر اعلام وزیر کشور آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به شرح زیر است:

از مجموع ۵۰ میلیون و ۴۸۳هزار و ۱۹۲ نفر واجد شرایط رای دادن، ۳۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۵۶ نفر در انتخابات مشارکت کردند که نصاب ۷۲.۷ درصد مشارکت را تشکیل دادند که به معنی واقعی حماسه سیاسی ایجاد شد.

از این میان

تعداد آراء ماخوذه: ۳۶ میلیون و ۷۰۴هزار و ۱۵۶ رای

آراء صحیح: ۳۵ میلیون و ۴۵۸هزا و ۷۴۷ رای بود و

حسن روحانی: ۱۸میلیون و ۶۱۳هزار و ۳۲۹ رای

محمدباقر قالیباف: ۶میلیون و ۷۷هزار و ۲۹۲ رای

سعید جلیلی: ۴میلیون و ۱۶۸هزار و ۹۴۶ رای

محسن رضایی: سه میلیون و ۸۸۴هزار و ۴۱۲ رای

علی اکبر ولایتی: دو میلیون و ۲۶۸هزار و ۷۵۳ رای

سید محمدغرضی: ۴۴۶هزار و ۱۵ رای را کسب کردند.

وزیر کشور همچنین اظهار داشت: هر کدام از کاندیداها اگر از روند اجرای انتخابات شکایتی دارند باید آن را ظرف دو روز به هیئت اجرایی منعکس کرده و هیئت اجرایی نیز ظرف ۲۴ ساعت نسبت به بررسی و ارجاع شکایات به وزارت کشور اقدام کند.

نجار تصریح کرد: همچنین ظرف سه روز کاندیداها می‌توانند شکایات خود به شورای نگهبان تسلیم کنند.

وی با اشاره به زمان تأئید این انتخابات از سوی شورای نگهبان گفت: مطابق قانون، شورای نگهبان ظرف یک هفته تا حداکثر ۱۰ روز نظر خود را در خصوص انتخابات به وزارت کشور اطلاع خواهد داد.

نجار همچنین با اشاره به برگزاری موفق این انتخابات تصریح کرد: از تدابیر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری که همواره حامی فعالیت‌های وزارت کشور بودند تشکر می‌کنیم.

وی افزود:‌ همچنین از خانواده بزرگ وزارت کشور از شورای محترم نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات و همچنین هیئت اجرایی انتخابات نیز کمال تشکر را دارم.

وزیر کشور ادامه داد: همچنین از رسانه‌ها ارباب جراید و خبرنگاران و به خصوص رسانه ملی که تمام تلاش خود را برای انعکاس این حماسه به خرج دادند تشکر می‌کنم.