زیباکلام: امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد‌

خورنا: نماینده کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی، حسن روحانی گفت: ‌در انتخابات سال ۸۸ دو جریان رقیب در برابر هم قرار گرفت اما در این دوره حضور قالیباف و جلیلی شکل احزاب را به هم ریخته‌و ‌معتقدم به هر شکل امکان تقلب وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، صادق زیباکلام در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان اظهار کرد: گسترش فضای اطلاعات در ایران به دلیل بسته بودن فضای سیاسی جایگاهی ندارد و جای آن یک سری توهمات و ناباوری‌های کلی گرفته است.

وی افزود: بسیاری از مسئولان وقتی می‌خواهند اطلاعات جدید و به‌روز در خصوص موضوعی را کسب کنند شبکه بی.بی.سی را تماشا می‌کنند اما جالب اینجاست که خود آنها این شبکه را نفی می‌کنند.

نماینده کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی، حسن روحانی خاطرنشان کرد: ما محب اصلاحات باید با ناباوری‌های کلی موجود در جامعه خاتمه دهیم و قرص و محکم و استوار در انتخابات شرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید در نهایت پیروی اصلاحات را جشن بگیریم و این مهم جز با حضور در پای صندوق‌های رای محقق نخواهد شد.

زیباکلام عنوان کرد: طیف مقابل ما اصولگرایان هستند که به عقیده آنها رای مهم است و هیچ کاری به عملکرد هشت ساله دولت ندارند.

وی اضافه کرد: آنها رای دادن به دو کاندیدای این دوره ریاست جمهوری سعید جلیلی و علی اکبر ولایتی را حتی اگر از آسمان سنگ نازل شود هم یک تکلیف می‌دانند.

نماینده کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی، حسن روحانی بیان کرد: معتقدم رای اصولگرایان در این دوره بین پنج تا ۷ میلیون است.

وی ادامه داد: رای حدادعادل که انصراف خود را اعلام کرده است شاید تنها پنج درصد بوده پس کناره‌گیری وی چیزی را عوض نکرده است.

زیباکلام عنوان کرد: از سویی عارف، کاندیدایی که امروز انصراف خود را اعلام کرد رای بسیار بالایی دارد و قشر بزرگی از دانشگاهیان و فرهیختگان درصدد رای به وی بودند.

وی افزود: معتقدم این انتخابات به مرحله دوم کشیده خواهد شد و در دور اول شاهد دو قطبی بودن انتخابات نخواهیم بود چرا که کاندیداهای این دوره قالیباف و رضایی در دور اول مستقل وارد شده‌اند اما دور دوم انتخابات با حضور آقایان روحانی و قالیباف دو قطبی خواهد شد.

نماینده کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی، حسن روحانی در خصوص مناظره‌ها ادامه داد: مناظره‌ها نه تنها آبی را گرم نکرد بلکه هیچ تحرک رقابتی بین کاندیداها به‌وجود نیاورد.

وی بیان کرد: تنها مناظره آخر بود که تحرکی نسبتا خوب در برنامه‌های تبلیغاتی صدا و سیمای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کرد و پس از آن تایید صلاحیت‌ها و به‌دنبال آن ردصلاحیت‌ هاشمی رفسنجانی موجی شد که نگذاشت این موج خود را ارائه دهد.

زیباکلام اضافه کرد: در انتخابات سال ۸۸ دو جریان رقیب در برابر هم قرار گرفت اما در این دوره حضور قالیباف و جلیلی شکل احزاب را به هم ریخته است و من معتقدم به هر شکل امکان تقلب در این دوره کمتر است.

وی با بیان اینکه به نتایج انتخابات این دوره بیشتر می‌توان استناد کرد، گفت: انتخابات دور قبل باعث شد که در طول این چهار سال حتی یک‌بار تریبون را در اختیار اصلاحات نگذاشتند و آنها را مدام به فتنه‌گران تشبیه کردند.

نماینده کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی، حسن روحانی عنوان کرد: امروز اگر رفراندوم برگزار شود از تعداد ۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار واجدشرایط رای چه میزان به نظم جمهوری اسلامی رای خواهند داد؟ آیا ۲۵ میلیون + یک نفر می‌خواهند اسرائیل نابود شود؟ آیا مردم ایران همچنان تحت هر شرایطی حاضرند کشورشان فعالیت هسته‌ای داشته باشد؟