اجرای پروژه‌های آبرسانی به ۱۰۰ روستای دزفول

خورنا: رئیس اداره آب روستایی دزفول از اجرای پروژه‌های آبرسانی به ۱۰۰ روستای شهرستان دزفول خبر داد.

محمدرضا رحیمی‌مهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: پروژه‌های زیادی برای تامین آب روستاها از جمله توسعه و تجهیز آب روستاهای این شهرستان درحال اجرا است که با اجرای آن‌ها ۱۰۰ روستای دزفول آبدار می‌شوند.

رحیمی‌مهر در این باره خاطرنشان کرد:  توسعه و تجهیز آب روستاها شامل توسعه شبکه‌های روستایی‌، بهداشتی کردن آب شرب، تاسیسات آب و تعمیرات  شبکه‌ها و تعمیرات است.

رئیس اداره آب روستایی دزفول تصریح کرد: ۴ میلیارد ریال اعتبار برای اجرایی شدن پروژه توسعه و تجهیز آب روستاهای این شهرستان تخصیص داده شده است.

رحیمی‌مهر در بیان یکی دیگر از پروژه‌های تامین آب روستایی دزفول افزود: روستاهای تحت پوشش آب‌رسانی با وسعت جغرافیایی در چهار بخش و حوزه است.

رئیس اداره آب روستایی دزفول با اشاره به این مطلب ادامه داد: ۱۰۰ روستا در این چهار حوزه تحت پروژه آب‌رسانی  در این شهرستان هستند.

و ی خاطرنشان کرد: تاسیسات آبرسانی در نظر گرفته شده برای این ۱۰۰ روستا شامل ۴۶ تاسیسات روستایی است.

رحیمی‌مهر در بیان مشکلات آب رسانی در دزفول گفت: پراکندگی جغرافیایی یکی از مشکلات مهم در سطح این شهرستان خصوصا در منطقه سردشت است.

رئیس اداره آب روستایی دزفول بیان کرد: فرسودگی تاسیسات به دلیل قدمت و محدودیت امکانات در آب و فاضلاب روستایی و همچنین محدود بودن اعتبارات از دیگر مشکلات آبرسانی به روستاهای این شهرستان است.

وی در بیان پروژه دیگر آبرسانی به مناطق دور افتاده تصریح کرد: پروژه آبرسانی سیار را برای آبرسانی به روستاهای دور افتاده و جود دارد که آبرسانی سیار به این روستاها با تانکر انجام می‌شود.

وی افزود: زمین‌های برنج روستاهای بخش شهیون، سردشت و ماهون به دلیل اینکه شبکه آبیاری ندارند توسط سه تانکر آبرسانی تامین آب‌ می‌شوند.