پیام قدردانی روحانی از عارف

خورنا: حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پس از کناره گیری محمدرضا عارف از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری، بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
ملت بزرگ ایران

اکنون در آستانه تحولی دیگر قرار گرفته‌ایم تا با عنایات پروردگار متعال و در راستای فرمایش حضرت امام(ره) که (میزان رای ملت است)، حماسه‌ای نوین خلق کرده و دوشادوش هم در تداوم حضور پرشور سال ۱۳۶۸ و برآوردن دولت سازندگی و خرداد ۱۳۷۶ و استقرار دولت اصلاحات، بار دیگر در خرداد ۱۳۹۲ گفتمان اعتدال و اخلاق و دولت تدبیر و امید را در افکنیم.

چراکه برادر بزرگوار جناب آقای دکتر عارف و من، هر دو به عشق اسلام و ایران و آرزوی خدمت به شما ملت عزیز به صحنه آمده‌ایم؛ و اینک که ایشان صمیمانه ردای خویش در قامت اصلاحات را بر دوش گفتمان توامان اصلاحات و اعتدال نهاده است، سوگند می‌خورم که پاسدار راستین قانون اساسی و اندیشه‌ها و دغدغه‌های گفتمانی همه ملت ایران باشم؛ تا با تشکیل دولت تدبیر و امید، دوشادوش یکدیگر و دست در دست بزرگان این مرز و بوم، مراجع عظام دینی، نخبگان و اندیشه‌ورزان، و اشراف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر بزرگوار انقلاب، صفحه‌ای نو در سربلندی ایران گشوده و با شما ملت بزرگ از گردنه‌های خطرناک در راه عبور نماییم.

ملت عزیز ایران

گفتمان اعتدال و اخلاق،  گفتمان فراگیر سازندگی، اصلاحات و اصولگرایی است؛ گفتمان حکمرانی خوب و حاکمیت راستگویی و درستکاری است؛ گفتمان منافع و امنیت ملی، حقوق شهروندی، آزادی و آبادانی، امنیت و آرامش، انسجام و وحدت ملی، ‌ثبات و پایداری است. گفتمان اخلاق و میانه‌روی، دوری از افراط و تفریط، و اولویت ایران و ایرانی است. آنچه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آن را اعتدال اسلامی و تداوم فرهنگ اصیل اهل‌بیت و حکومت راستین ایشان خوانده است، و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی دوری از افراط‌‌گرایی و گریز از تندروی نامیده است.

ایرانیان عزیز

آفرینش این حماسه می‌طلبد که دست در دست هم و با آرامش خاطر، در روز جمعه، بر سر صندوق‌های رای حاضر شده و میهن خویش را کنیم آباد. من پیشاپیش این حضور را به شما عزیزان تبریک گفته و از همه طرفداران اعتدال و میانه‌روی فروتنانه درخواست می‌کنم که خود را برای این تحول بزرگ آماده نمایند.

حسن روحانی