زندانیان مسجدسلیمانی آموزش فنی‌وحرفه‌ای می‌بینند

خورنا: رئیس مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای مسجدسلیمان گفت: زندانیان مسجدسلیمانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌بینند و در این راستا رایزنی‌های زیادی با مدیران زندان این شهرستان انجام شده است.

علی ارزانی امروز در گفت‌و‌گو با خبر نگار فارس در مسجد سلیمان اظهار کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای آموزش به زندانیان این شهرستان را گسترش داده و برای اشتغالزایی بعد از آزادی سه رشته را آموزش می‌دهد.

وی در بیان دیگر فعالیت‌های فنی‌وحرفه‌ای در بیرون از مرکز افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای مسجدسلیمان اقدام به آموزش رشته‌های مختلف به زندانیان این شهرستان برای ایجاد اشتغال‌زایی آن‌ها کرده است.

ارزانی خاطرنشان‌کرد: بعضی از زندانیان مشکلات خاصی برای اشتغالزایی پس از آزادی دارند که این مرکز شرایطی برای آموزش آن‌ها در زندان فراهم کرده است.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای مسجد سلیمان تصریح کرد: رشته‌های موجود در زندان برای آموزش و ایجاد اشتغال‌زایی با توجه به استقبال زندانیان به سه رشته افزایش یافته است.

وی در ادامه بیان‌کرد: آموزش خیاطی، آرایشگر مردانه و برق ساختمان حرفه‌هایی هستند که در حال حاضر به زندانیان این شهرستان آموزش داده می‌شود.

ارزانی در ادامه این مطلب افزود: آموزش به زندانیان ابتدا با رشته خیاطی آغاز شد و امیدواریم بتوان رشته‌های دیگری را برای ایجاد اشتغال به زندانیان آموزش داد تا بعد از آزادی دچار مشکل نشوند و بتوانند شغل مناسبی برای خود فراهم کنند.

وی درباره بعضی از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بیرون از این مرکز در مسجدسلیمان گفت: در این راستا کمپ معتادین این شهرستان بهبود یافته و در حال آموزش چند رشته به معتادین کمپ برای ایجاد اشتغالزایی بعد از ترک است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای با اشاره به این مطلب ادامه داد: برهمین مبنا حرفه‌های زنبورداری و برق ساختمان به افراد کمپ معتادین این شهرستان برای فراهم کردن اشتغال‌زایی به آن‌ها آموزش داده می‌شود.