مجوز ورود کالای همراه مسافر در منطقه آزاد اروند صادر شد

خورنا: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مجوز ورود کالای همراه مسافر در منطقه آزاد اروند صادر شد.

مهدی نیک‌پی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: یکی از مسائلی که مردم آبادان و خرمشهر از سال‌های گذشته به دنبال تحقق آن بودند بحث امکان ورود کالای همراه مسافر همچون مناطق آزاد کیش و قشم است.

وی افزود: بنا به این مطالبه به حق مردم، اینجانب بعد از انتصاب به عنوان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند به دلیل بومی بودن، تحقق این خواسته را به عنوان اولویت نخست سازمان قرار دادم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: شهرهای خرمشهر و آبادان در دوران پیش از جنگ شهرهای تجاری و اقتصادی کشور بودند که احیای سیمای تجاری این دو شهر یکی از ضروریات منطقه آزاد اروند بوده است.

نیک‌پی تصریح کرد: با پیگیری و رایزنی با اعضای اقتصادی هیئت‌دولت، زمینه تحقق امکان ورود کالای همراه مسافر فراهم شد و در چند روز گذشته هیئت دولت این موضوع را به عنوان یک مصوبه، تصویب و روز گذشته توسط معاون اول رئیس جمهور رسماً ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: این مصوبه رسماً از امروز قابل اجرا است اما از آنجا که برای ورود کالای همراه مسافر باید یک منطقه محصور در نظر گرفته شود در حال تعیین منطقه‌ای برای اجرایی کردن این مصوبه هستیم که امیدواریم تا چند روز آینده این موضوع محقق شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: یکی از نتایج اجرای این مصوبه احیای مجدد سیمای تجاری و اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر و افزایش توریست به این شهر خواهد بود.

وی افزایش اشتغال‌زایی و گسترش ترد مسافر از اقصی نقاط کشور به شهرهای آبادان و خرمشهر را از دیگر پیامدهای مثبت اجرای این مصوبه برشمرد.

نیک‌پی وجود مسیرهای ارتباطی ریلی، هوایی، زمینی و دریایی را از ویژگی‌های متمایز منطقه آزاد اروند نسبت به سایر مناطق عنوان کرد و افزود: این ویژگی باعث شده منطقه آزاد اروند را به دلیل ارزان بودن دسترسی به آن را نسبت به مناطق آزاد دیگر متمایز کند.

وی گفت: امکان سفر به منطقه آزاد اروند برای هر ایرانی بسیار ارزان‌تر از جاهای دیگر است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه از نگاه مثبت هیئت دولت به شهرهای خرمشهر و آبادان برای تحقق امکان ورود کالای همراه مسافر تقدیر کرد و گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبه شاهد رونق بیش از پیش مبادلات تجاری و اقتصادی در شهرهای آبادان و خرمشهر باشیم.