اولین جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری صنایع پتروشیمی ماهشهر برگزار شد

خورنا: مسئول ستاد راهیان نور کشور در اولین جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری صنایع پتروشیمی ماهشهر: عملکرد شهیدان در دفاع مقدس بهترین الگو برای جوانان در دفاع از ولایت است.
به گزارش خورنا، در اختتامیه ی اولین جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری صنایع پتروشیمی ماهشهر، سردار ابوالفضل مسجدی، با اشاره به فرازهایی از سیره ی اهل بیت (علیهما السلام) در سلوک با مردم زمان خود و بی وفایی و جفاهای متقابل مردم به این ذوات مقدس، ماجرای دعوت اهل کوفه و عدم وفای به عهد آنها در قبال آن خاندان را از بارز ترین بی وفایی ها به ولایت دانست.
وی ادامه داد: ما ایرانیان به خصوص رزمندگان و بسیجیان و خانواده ی شهدا باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم و در تمامی امور حامی و یاور رهبری باشیم تا بتوانیم کشورمان را به اعتلا و پیشرفت برسانیم.
این سردار رشید اسلام، با ذکر یاد شهید خرازی، فرمانده لشکر امام حسین (ع)، جوانان را به مطالعه ی شیوه زندگی ایشان و الگوبرداری از رفتار آن شهید عزیز دعوت کرد و خاطر نشان ساخت: شهدا بهترین الگو در تبعیت از ولایت می باشند چرا که با عملکرد خود در ۸ سال دفاع مقدس حماسه های سیاسی و عقیدتی بسیاری خلق کردند.
در آغاز مراسم دبیر جشنواره، به عنوان میزبان، ضمن خیر مقدم، گزارشی از برگزاری این جشنواره به حضار ارائه کرد.
مجتبی قنواتی در بیان هدف بنیادین جشنواره خاطر نشان کرد: خط سیر حرکت جشنواره، ایجاد فضای همدلی و همگرایی بین کارکنان و خانواده ها بوده که این مهم خود را در بخشهای مختلف مهدوی و قرآنی نیز به خوبی نشان داده است.
این جشنواره جهت گرامیداشت ۴۲ شهید صنایع پتروشیمی ماهشهر و به همت شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی همچنین با همکاری ناحیه مقاومت بسیج منطقه ماهشهر برگزار شده بود که در حسینیه ی ثار الله این شهر، طی مراسمی به کار خود پایان داد.
حاضران در این مراسم را مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی منطقه ی ویژه اقتصادی پتروشیمی، تنی چند از مسئولین شهری شهرستان و جمع کثیری از بسیجیان و رزمندگان دوران دفاع مقدس تشکیل می دادند که ایشان روز یکشنبه دوازدهم خرداد ضمن حضور در این مراسم، به شهدای گمنام حاضر در حسینیه ثار الله ادای احترام کردند.
منتخبین جشنواره هنری “جوان منتظر” و برندگان مسابقات ورزشی جشنواره فرهنگی در ادامه ی برنامه الواح تقویر و جوایز خود را از بزرگان حاضر در مراسم دریافت کردند.
قرائت قرآن با صدای قاری ممتاز کشوری، اجرای زیبای ابتهال توسط دارنده ی مقام سوم ابتهال کشور و اجرای برنامه توسط مجریان صاحب نام، از ویژگیهای این برنامه بود که سبب شدند اختتامیه اولین جنشواره ی فرهنگی، ورزشی و هنری شرکتهای پتروشیمی ماهشهر در فضایی روحانی اجرا گردد.