برگزاری مانور اطفاء حریق و امداد و نجات در منطقه ویژه بندرامام

خورنا: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از برگزاری مانور عملیاتی اطفاء حریق و امداد و نجات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، علی‌رضا خجسته اظهار کرد: به‌منظور بهبود دانش فنی و مهارت تخصصی نیروهای آتش نشان و همچنین ارتقاء سطح ایمنی در مجتمع بندری جهت مقابله اصولی با حوادث احتمالی، مانور عملیاتی اطفاء حریق و امداد و نجات با همکاری کارکنان واحد مهندسی عمران در محل اکیپ امانی برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این مانور با ایجاد حریق تحت کنترل و همچنین دود مصنوعی در انبار اکیپ امانی، مانور در زمان و مکان مقرر آغاز و حادثه از طریق تماس تلفنی به مرکز ایمنی و آتش نشانی اطلاع داده شد.

خجسته ادامه داد: نیروهای واکنش در شرایط اضطرار حاضر در محل (با توجه به گذراندن دوره آموزشی تحت نظر کارشناسان ایمنی و آتش نشانی) با استفاده از خاموش کننده های دستی به مقابله با حریق پرداخته و همزمان سایر کارکنان انبار را نیز به سمت محل تجمع ایمن هدایت کردند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: طبق سناریو پیش‌بینی شده و با توجه به گستردگی حریق، کارکنان انبار موفق به اطفاء حریق نشده که در ادامه نیروهای واکنش سریع ایمنی و آتش نشانی به محل رسیده و به دستور فرمانده عملیات، اقدام به اطفاء حریق، نجات مصدومین و پاک‌سازی کامل محیط از حریق احتمالی کردند.

وی،بخش‌های مختلف این مانور را اعزام تیم جست‌وجو به درون انبار جهت انجام عملیات امداد و نجات در خصوص مصدومین فرضی، انجام اقدامات اولیه پزشکی در محل بر روی مصدومین و سپس انتقال آنان به درمانگاه مجتمع بندری، قطع برق انبار توسط پرسنل اداره، انجام عملیات اطفاء حریق با استفاده از خاموش کننده پودری و بکارگیری همزمان خودرو AFT، انجام عملیات لکه‌گیری و بازرسی نهایی از محل حادثه، سرشماری افراد عملیاتی وهمچنین کارکنان اکیپ امانی توسط فرمانده عملیات از جمله این برنامه‌ها بر شمرد.