رشته‌‌های پرطرفدار فنی‌حرفه‌ای مسجدسلیمان معرفی شدند

خورنا: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای مسجد سلیمان از رشته جدید خواهران در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: رشته‌های پرطرفدار فنی و حرفه‌ای شهرستان مسجدسلیمان معرفی شدند.

علی ارزانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مسجد‌سلیمان اظهار کرد: دوره‌های فنی و حرفه‌ای نیمه دوم سال‌جاری با دو رشته جدید در بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

وی در بیان رشته‌های بخش خواهران مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان خاطرنشان کرد: در بخش خواهران حرفه‌هایی که در حال اجرا هستند شامل قالیبافی با ۱۴ کارآموز، کیف‌دوزی چرم که شامل دوخت انواع کیف‌های زنانه و مردانه بوده، نقاشی روی شیشه، کلاس‌های  آشپزی آموزش انواع ترشی و دسر هستند.

وی افزود: امسال علاوه بر رشته‌های موجود در نیمه دوم امسال کارگاه تولید کفش زنانه در این مرکز آغاز خواهد شد که تجهیزات لازم برای آموزش این حرفه فراهم شده و مربی‌ها به تهران رفته و آموزش دیده‌اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای مسجد سلیمان در ادامه گفت: برای دوره‌های نیمه دوم در بخش خواهران رشته نقاشی روی بوم و پرورش قارچ نیز در مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان نیز اضافه خواهد شد.

ارزانی تصریح کرد: رشته‌های خواهران در ایجاد مشاغل خانگی تاثیر بسزایی داشته و معمولا رشته قالیبافی به دلیل اینکه بعد از پایان دوره می‌توانند بیمه سرپرست خانوار شوند، بیشتر مورد استقبال خانم‌ها قرار گرفته است.

وی در مورد حرفه‌های که در بخش برادران در سه ماه اول در حال اجرا هستند، اضافه‌کرد: حرفه‌های بخش برادران که در این مرکز در حال اجرا هستند شامل مکانیک درجه دو در نوبت صبح ۲۰ نفر کارآموز و در نوبت عصر نیز ۲۰ نفر، کارآموزان از این رشته بسیار استقبال کرده و متقاضی زیادی داشته، برق صنعتی از نیمه دوم سال یک شیفت می‌شود.

وی در مورد رشته جدید برای برادران خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال با توجه به نیاز و ارتقای شهرستان مثل شهرداری و پروژه‌های عمرانی که در سطح شهرستان آغاز شده است برای آقایان حرفه نقشه‌برداری اضافه خواهد شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای در بیان اینکه در مرکز فنی و حرفه‌ای رشته‌های کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد، افزود: کلاس‌ها از فروردین شروع شده و بعضی هم از سال گذشته بوده که چون رشته های طولانی مدت هستند و تا نیمه اول امسال نیز ادامه داشته‌اند.

ارزانی تصریح کرد: این دوره‌ها از نیمه اوایل فروردین آغاز و تا اواخر مرداد ماه سال جاری ادامه دارند و بعد از این دوره ثبت‌نام برای دوره‌های نیمه دوم سال شروع و از اوایل نیمه دوم کلاس‌های جدید با هماهنگی اداره کل اجرا خواهد شد.

وی در بیان مشکلات مرکز فنی و حرف‌های مسجدسلیمان گفت: از مشکلات این سازمان بعد مسافتی آن بوده که این اداره نسبت به سایر ادارات این شهرستان بسیار زیاد دور و بیرون از شهر قرار گرفته و متاسفانه سرویس ایاب و ذهاب ندارد.