سید محمد خاتمی: ائتلاف روحانی- عارف دل جامعه را شاد می کند

خورنا: سید محمد خاتمی بر ضرروت نگاه فراجناحی اصلاح طلبان در انتخابات شوراها تاکید کرد و بااشاره به نامزدی حسن روحانی و محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه به این نتیجه رسیدیم که حتما باید ائتلاف باشد نتیجه خوبی است.

به گزارش مهر،  جمعی از نامزدهای اصلاح طلب انتخابات شورای اسلامی سراسر کشور روز گذشته با سید محمد خاتمی با ابراز تاسف از رد صلاحیت تعدادی از چهره های اصلاح طلب در انتخابات شوراهای سراسر کشور گفت: این که تصور شود لیست خاصی متعلق به کسی است درست نیست.

وی با تاکید بر پرهیز از نگاه گرایشی و جریانی در انتخاب کاندیداهای شوراها و لزوم توجه به مصالح فراجناحی دراین عرصه تاکید کرد: باید سعی کنیم همه اندیشه ها و چهره هایی که می توانند در خدمت مردم باشند با تنوعی که لازم است در شوراها حضور یابند و خدمت بیشتری به مردم و کشور بکنند.

خاتمی درباره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه معتقدم تلاشی که شد و به این نتیجه رسیدیم که حتما باید ائتلاف باشد نتیجه خوبی است، گفت: در مناظره هم جناب آقای عارف و جناب آقای روحانی مواضع خوبی داشتند. از جمله سوال شد که آیا از هفت نفر دیگر استفاده می کنید؟ گفته شد که علاوه بر هفت نفر دیگر هر کسی که برنامه داشته باشد ولو رد صلاحیت هم شده است باید از او استفاده کرد.

وی ادامه داد: از میان این دو نفر هر کدام باشند از توان و پشتوانه همدیگر حداکثر استفاده را خواهند کرد. باید از اندیشه ها و نیروهای دیگر هم استفاده کنند. ائتلاف در این عرصه دل جامعه را شاد می کند .