نماینده دزفول: طرح ساماندهی مشاغل مزاحم دزفول در حال پیگیری است

خورنا: نماینده مردم شهرستان دزفول درمجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی مشاغل مزاحم با راه اندازی مجتمع ۳۰ هکتاری زمین در خارج از محدوده شهری توسط دفترنمایندگی مجلس به صورت جدی در حال پیگیری است.

به گزارش خورنا، مهندس”عباس پاپی زاده”درجلسه طرح ساماندهی مشاغل مزاحم که با حضورمسئوولان ادرات مربوطه درمحل دفترنماینده مردم دزفول برگزارگردیدافزود: مشاغل آلاینده از دید مابه مشاغلی اطلاق می شود که آلایندگی های مختلف زیست محیطی آن توسط مراجع رسمی مورد تایید واقع شده باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از این مشاغل آلاینده  ومزاحجم دهها سال در دزفول مشغول فعالیت بوده اند که بسیاری از آنها در زمان آغاز به کار خود خارج از محدوده شهری بودند و با توسعه شهر، وارد محدوده شهری شده اند و امروز به عنوان مشاغل آلاینده محسوب می شوند.

پاپی زاده اضافه کرد: آلودگی صوتی، آلودگی هوا و سفره های زیر زمینی، مشکلات بهداشتی برخی از مشاغل و به دنبال آن ایجاد مزاحمت و سلب آرامش و سلامت از شهروندان، مسوولان را بر آن داشته تا برای حفظ آرامش و امنیت جسمی، روحی و روانی شهروندان و همچنین در جهت بهبود وضعیت مبلمان شهری، کنترل ترافیک، کاهش آلودگی زیست محیطی چاره اندیشی کنند که بدین منظور طرح ساماندهی صنوف آلاینده توسط این دفتربا همکاری دیگرادارات مربوطه به صورت جدی در حال پیگیری است و اینگونه مشاغل به اراضی مناسب و در خارج از شهر انتقال می یابند.

وی افزود: ایجاد مجتمعی به مساحت ۳۰ هکتار جهت سازندگان در و پنجره های فلزی، آلومینیوم، نجار، چوب فروشی، کابینت ساز، تانکر ساز و تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین، آهن فروشان و… در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان دزفول درمجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم بتوانیم از این طریق و با نیت خیر خواهانه مدیران و با حمایت مسوولان استانی وشهرستانی در زمینه تامین تسهیلات جهت این مشاغل در راه اندازی هر چه سریعتر مجتمع بزرگ ساماندهی مشاغل آلاینده ومزاحم دزفول گامهای موثری برداریم.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که این مشاغل برای شهر و مردم ایجاد کرده اند، جمع آوری خواهند شد و به حاشیه شهر انتقال می یابند تا در محیطی فراتر از محیط شهری فعالیت کنند.

پاپی زاده در ادامه بیان کرد: دلیلی ندارد که آهن‌فروشان،جوشکاران و درب و پنجره‌سازان در وسط شهر برای مردم مزاحمت ایجاد کرده و با برپا کردن سر و صدای آزاردهنده آسایش مردم را صلب کنند.

وی در ادامه سخنان خود اشاره‌ای به موضوع جمع‌آوری دست‌فروش‌ها و دوره‌گردها کردو گفت: در این زمینه نیز باید اقدامات اساسی و برخورد جدی با برخی متصدیان انجام شود تا از این به بعد شاهد ایجاد مزاحمت برای مردم نباشیم.

یک تعمیرکاردزفولی درگفت وگوباخبرنگارما اظهار داشت: وضعیت اسفناکی را در این منطقه شاهد هستیم و انتظار مردم ساماندهی واقعی این منطقه و رفع برخی از مشکلات و گرفتاری‌های ناشی از فعالیت مشاغل مزاحم است.

مصطفی م افزود: تا زمانی که مکان جدید با شرایط سهل و حتی اعطای پروانه رایگان برای صاحبان مشاغل مزاحم تهیه و تدارک دیده نشود جمع‌آوری این صاحبان مشاغل مزاحم امکان‌پذیر نیست.

دیگرشهرونددزفولی نیز گفت: به دلیل آزار و اذیت توقف خودروهای سنگین و گله‌مندی مردم از مشاغل مزاحم این دو بخش باید با درایت مسوولان شهرستان به خارج از شهر انتقال یابد.

علی استواری اظهار داشت: ما معتقدیم برای رفاه مردم باید مشاغل مزاحم و خطرآفرین از محدوده شهری جمع‌آوری شده و به مکان مناسب در خارج از شهر انتقال یابد تا در زندگی و آسایش مردم خللی به وجود نیاید.

گفتنی است: ناهنجاریهای مشاغل در شهرهای کشور و مشکلات سفرهای درون شهری و مشاغلی که به نوعی ایجاد مزاحمت می کنند ازمباحث مهمی است که سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری بایددنبال کند چراکه تحقق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها است که این مهم تنها با همت و تعامل مدیران اجرایی استان و شهرستان و همکاری صنوف قابل اجرا است.