گزارشی از وضعیت تبلیغات کاندیداهای شورای شهر در دزفول

خورنا: تبلیغات نادرست کاندیداهای شورای شهر در دزفول، چهره شهر را نازیبا کرده است.

به گزارش خورنا، تبلیغات کاندیداها از روز پنجشنبه ۱۶ خرداد رسما آغاز شد تا فضای انتخاباتی سراسر کشور و شهر دزفول را در برگیرد.

تبلیغات داوطلبان شورای اسلامی شهر از هشت روز مانده به برگزاری انتخابات آغاز و مدت هفت روز و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز انتخابات ادامه خواهد داشت.

اما با وجود تذکرات و هشدارهای قبلی فرمانداری‌ از همان روز نخست در و دیوار مردم تابلو تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شد.

مردم دزفول روز پنجشنبه وقتی وارد خیابان‌ها شدند که در و دیوار منقش به عکس‌ها و پوسترهای نامزدهای انتخابات شورای شهر شده بود.

تابلوهای اعلانات راهنمایی و رانندگی، تابلوهای تبلیغی، درختان، تیرهای برق، دکل‌های مخابرات و برق، سطلهای زباله و … همه و همه به محل تبلیغات کاندیداها تبدیل شدند.

در شهر دزفول پیاده‌روها نیز از گزند تبلیغات کاندیداها در امان نماندند و بد اخلاقی  بعضی از نامزدها کاری کرد که عبور از پیاده‌رو نیز برای مردم و عابران دشوار شود.

در برخی خیابان‌های اصلی شهر کاندیداها با برپایی ستاد برای افراشتن بنرهای بزرگ خود از داربست استفاده کرده‌اند که کل پیاده‌رو را اشتغال کرده و برای عبور مردم راهی جز ورود به خیابان نیست.

نصب بیلبوردهای بزرگ و بنرهای تبلیغاتی کاندیداهای شورای شهر در نقاط مختلف شهر چهره شهر در دو روز نخست انتخابات را نازیبا کرده است.

زیاده‌روی در نصب بنرها و عکس‌های تبلیغی فضای شهری را طوری جلوه می‌دهد که گویی شهر به یک تابلوی بزرگ تبلیغی تبدیل شده است که بر روی آن عکس‌های مختلف چندین نامزد حاضر در عرصه رقابت‌های انتخاباتی شورای شهر نصب شده است.

مکان‌های تعیین شده برای تبلیغات کاندیداهای شورای شهر و ریاست جمهوری کمتر مورد استقبال نامزدها قرار گرفته، به‌طوری که بسیاری از آنها هنوز حتی یک عکس را به روی خود ندیده‌اند، اما بر عکس مناطقی که برای نصب پوستر ممنوع اعلام شده‌اند، جور مناطق انتخاب شده را کشیده‌اند.

شهرداری پیش از این با ممنوع اعلام کردن نصب بنر و پوستر بر روی در و دیوار و تابلوها از کاندیداها خواسته بود که فقط در محل‌های تعیین شده تبلیغ کنند تا هزینه گزاف پاکسازی شهر پس از انتخابات بر شهرداری تحمیل نشود.

مردم از این گله دارند افرادی که خود می‌خواهند وارد شورا شوند و برای عمران و آبادانی شهر تلاش کنند در حال حاضر زمینه تخریب را در شهر فراهم کرده‌اند و شهری که با تلاش‌های صدها نفر از عوامل و کارکنان شهرداری و با صرف میلیاردها ریال زیباسازی شده بود، در حال تبدیل شدن به شهری نازیباست.

مردم می‌گویند افرادی که امروز در شعارهای خود بحث عمران و آبادانی و زیباسازی شهر را سر می‌دهند، چطور می‌توانند برای تبلیغ خود شهر را به صورت نازیبا در بیاورند.

به هر حال امیدواریم ناظران و مسئولان ناظر بر عملکرد و اقدامات کاندیداهای شورای شهر در این زمینه اقدامات و پیشگیری‌های لازم را در این زمینه به کار گیرند تا شهردزفول بیش از این چهره زشتی به خود نگیرد.

فاطمه رحیمی