ائتلاف شبانه برای انتخابات شورای شهر دزفول!

خورنا: با توجه به اطلاعات واصله که خبر از تشکیل بیش از ۸ ائتلاف!!! از طیفهای همسو و غیر همسو می دهد، بیم آن می رود که این ناهماهنگی و تعدد ائتلافها موجب بروز پدیده فوق الذکر گردد.

با نزدیک شده به روز سرنوشت ساز ۲۴ خرداد و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور و شهرستان دزفول خبرهای متعددی از گوشه و کنار به صورت رسمی و غیر رسمی در خصوص شکل گیری ائتلافهای مختلف به گوش می رسد که نشان دهنده اهمیت این نکته است که هم نامزدها و هم سیاسیون شهر به این امر واقف شده اند که حضور کاندیداها در عرصه انتخابات شورای شهر دزفول به صورت انفرادی نمی تواند نتیجه مطلوبی برای شخص کاندیدا و شهر داشته باشد، از این رو سعی شده است لیستهایی در قالب ائتلاف از تعدادی از نامزدهای هم طیف و هم فکر تشکیل شده و حتی در میان این ائتلافها نامزدهایی به چشم می خورند که پیش از این به لحاظ دیدگاههای سیاسی و فرهنگی با یکدیگر کاملا در تضاد بوده اند.

در این خصوص قطعا تشکیل ائتلافی واحد با در نظر گرفتن شایسته سالاری می تواند مسیر را برای کسب آراء مردم و تشکیل شورایی قوی و کارآمد هموار نماید.
اما در این میان تعدد گروهها و ائتلافها می تواند آفتی برای حضور افراد شایسته در دور چهارم شورای اسلامی شهر دزفول بوده و موجب تشتت و پراکندگی آراء شود و بدین شکل افرادی که شاید توانایی و لیاقت حضور در شورا را نداشته باشند با آرائی فامیلی، طایفه ای ، سیاسی و صنفی وارد شورای شهر شوند که لطمات آن بر همگان روشن و مبرهن است.
با توجه به اطلاعات واصله که خبر از تشکیل بیش از ۸ ائتلاف!!! از طیفهای همسو و غیر همسو می دهد، بیم آن می رود که این ناهماهنگی و تعدد ائتلافها موجب بروز پدیده فوق الذکر گردد.
متاسفانه با نگاهی سطحی به چینش اکثر ائتلافها و حامیان آنها می توان به این نکته پی برد که برخی جریانهای سیاسی با ایجاد ائتلافهای متعدد و همسو سعی بر این دارند که در لیست نهایی ائتلاف واحد دزفول اکثریت نامزدها از همفکران و هم مسلکان آنها باشند.
شب گذشته جلسه ای در خصوص وحدت ائتلافها جهت اعلام ائتلافی واحد برای دزفول در یکی از حسینیه های دزفول تشکیل گردید که در این جلسه ائتلافهای ذیل شرکت داشتند:

۱- ائتلاف آزادگان خدمتگذار با نمایندگی(شیح عطا سجادی) وابسته به طیف اصولگرایان
۲- ائتلاف حماسه سازان خدمت با نمایندگی(بهزاد جولایی) وابسته به طیف اصولگرایان
۳- ائتلاف فرزندان دزفول با نمایندگی(علیرضا زمانی راد) وابسته به طیف اصولگرایان
۴- ائتلاف جامعه مهندسین با نمایندگی(پورجاهد) وابسته به طیف اصولگرایان
۵- ائتلاف دزفول باوران۱۴۰۴ با نمایندگی(غلامعلی عنایت مهر) طیف منتسب به سید حسن رجبی
۶- ائتلاف جبهه پایداری با نمایندگی(محمد حسن ژولاپور) وابسته به طیف اصولگرایان
۷- ائتلاف جوانان دانشجو با نمایندگی(مهدی ابوماهیگیر) وابسته به طیف اصولگرایان
۸- ائتلاف آبادگران با نمایندگی (قدرت اله متین) طیف منتسب به سید احمد آوایی

هر چند تعدادی از افراد حاضر در جلسه نسبت به چینش ائتلافها جهت اعلام نظر برای تعیین لیست واحد اعتراض داشتند اماپس از چندین ساعت بحث و گفتگو لیست ۲۱ نفره ای متشکل از ۸ ائتلاف فوق با رای حاضران انتخاب گردید که با نگاهی به دیدگاههای ائتلافها و نمایندگان آنها می توان به نحوه ی و نحله فکر ی غالب انتخاب شدگان پی برد.
در انتهای این جلسه تعدادی از شرکت کنندگان حاضر به امضای صورتجلسه نشده و  با نارضایتی جلسه را ترک کردند.دلایل افراد مذکور جهت نارضایتی این بود که عده ای در این لیست ۲۱ نفره قرار گرفته اند که هنوز صلاحیت انها توسط هیئت نظارت استان احراز نشده و برخی دیگر  نحوه انتخاب اکثریت افراد لیست را مهندسی شده دانسته و چینش این افراد را از پیش تعیین شده قلمداد نمودند.
گذشته از اینکه برخی افراد که جهت این تصمیم گیری مهم و سرنوشت ساز برای شهر دزفول در این جلسه دعوت شده بودند فاقد هرگونه پیشینه سیاسی ، اجتماعی موثر در شهرستان بوده و هستند، متاسفانه برخی دیگر از این مدعوین با عملکردهای نسنجیده و احساسی خود در گذشته لطمات سنگینی را به پیکره شهرستان وارد نموده و کماکان حاضر به عقب نشینی از مواضع تند و غیر اصولی خود نیستند.
حال سوالات ذیل در خصوص نحوه انتخاب این ائتلاف ۲۱ نفره در ذهن ذهن مردم و اصحاب رسانه متبادر است:

۱- نحوه شکل گیری این طیف ها و جریانها چگونه و بر چه اساسی بوده است؟
۲- این گروهها سخنگو و انعکاس دهنده افکار و مطالبات چه تعداد و اقشاری از مردم دزفول هستند؟
۳- ضریب نفوذ هر یک از این ائتلافها در بین عامه مردم به چه اندازه است؟
۴- آیا طبق اصول و قواعد سیاسی و انتخاباتی نمی بایست سهم کسانیکه دارای محبوبیت بیشتری بین مردم هستند و از آراء بیشتری برخوردار هستند در این ائتلاف بیش از دیگر ائتلافها باشد؟
۵- کسانی که در این لیست ۲۱نفره گنجانده شده اند تا کنون چه فعالیت و حرکت سازنده ای در خصوص حل مشکلات شهر داشته اندو حضور انها در مقاطع حساس در جریانها مختلف شهرستان چگونه بوده است؟
۶- آیا لیستی که با اعمل نفوذ یک جریان سیاسی خاص شکل گرفته باشد شانسی برای رای آوردن در این انتخابات خواهد داشت؟
۷- با توجه به آگاهی مردم فهیم دزفول از سابقه برخی افراد حاضر در این لیست که به نوعی عملکردشان مشخص است آیا حضور چنین افرادی به کلیت این لیست که برخی از آنها افرادی موجه و مورد قبول مردم هستند لطمه وارد نخواهد کرد؟!

امیدواریم صاحبنظران واقعی و دلسوز که به واقع بدون هیچگونه چشم داشت نسبت به کسب قدرت و سهم خواهی، صرفا دغدغه پیشرفت و توسعه دزفول را دارند در اندک زمان باقیماند تدابیری در خور و شایسته جهت تشکیل ائتلافی فراگیر که مورد قبول قاطبه ی مردم باشد اتخاذ نموده تا بدین شکل ضمن تشکیل شورایی متشکل از افرادی کارآمد و متخصص زمینه حضور چشمگیر مردم در پای صندوق های رای در ۲۴ خرداد فراهم شده و شاهد خلق حماسه ای سیاسی از مردم شریف و فهیم شهرستان دزفول باشیم.