عارف: نظر نهایی خاتمی و هاشمی را درباره ائتلاف با دل و جان گوش خواهیم داد

خورنا: محمدرضا عارف با حضور در مسجد محمد رسول‌الله (ص) شهر قزوین با بیان اینکه با خط مشی اصلاح‌طلبی در انتخابات ورود پیدا کرده اظهار داشت: با منش اصلاح‌طلبی به انتخابات یازدهیمن دوره ریاست‌جمهوری ورود پیدا کرده و به همه هوادارانم توصیه می‌کنم تا اخلاق و التزام به قانون را فراموش نکنند.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، وی با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در کشور یادآور شد: باید تمامی فضاهای فرهنگی کشور از حالت امنیتی خارج شود، چراکه بحث فضای فرهنگی با مسائل سیاسی و امنیتی کاملاً متفاوت است.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در ابتدای حضور در انتخابات مباحث اخلاقی را در اولویت قرار داده‌ام و در این راستا نیز منشور اخلاقی را تهیه کرده‌ام که اگر به عنوان منتخب مردم رئیس‌جمهور شدم قطعاً قوانین این منشور را اجرایی خواهم کرد.

عارف یادآور شد: دولت خاتمی دستاوردهای مطلوبی را در بخش کشاورزی داشت به طوری که در آن دوران جشن خودکفایی گندم برگزار شد، اما امروز نه تنها به پیشرفتی در زمینه کشاورزی نرسیدیم بلکه گندم را نیز از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: امروز میان نسل اولی‌ها و نسل سوم انقلاب اختلاف و فاصله وجود دارد که این مسئله بسیار جدی است و باید اخلاق را به عنوان یک مسئله اساسی در بین جوانان توسعه داد.

وی بیان داشت: امروز خط فقر در کشور ما در حد خطرناکی رشد کرده در صورتی که بنا بود هدفمندی یارانه‌ها این رقم را پائین بیاورد ولی عملکرد نامناسب موجب افزایش رقم خط فقر در کشور شده است.

عارف در سخنان پایانی خود با بیان اینکه به طور حتم در صدد ائتلاف خواهد بود عنوان کرد:  آقایان هاشمی و خاتمی به میدان آمده اند، و به طور حتم نظر نهایی آنان را درباره ائتلاف با دل و جان گوش خواهیم داد.

وی افزود: امیدواریم این دو بزرگوار بر  اساس مطالعات و بررسیهای خود به یک جمع بندی برسند تا ما در انتخابات پیروز شویم.