حسن روحانی: پیروزی به حول و قوه الهی از آن ماست

خورنا: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بنده دولت تدبیر و امید تشکیل خواهم داد، بر حضور گسترده در انتخابات تأکید کرد.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز شنبه در جمع حامیان خود در حسینیه جماران ضمن تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: ۲۴ سال قبل از این ایام، روزهای بسیار سختی برای ملت عزیز ایران بود.

وی افزود: راه عزت، آزادی و استقلال و روی پای خود ایستادن را امام(ره) به ما آموخت وحقیقتا بسیاری از آن پیام‌ها از همین مکان به گوش مردم مسلمان ایران و عاشقان آزادی رسید، هرچه داریم از عزت، پایمردی و خط و فکر و راه امام است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اگر امروز در حسینه جماران از آزادی، عزت و سربلندی سخن می‌گوییم، همه آن به برکت وجود انقلاب و امام خمینی (ره)‌ بوده است، تصریح کرد: جای امام خالی است تا ببیند که بعد از ۲۴ سال یاد آن روزها را چگونه جوانان ما گرامی می‌دارند.

روحانی در ادامه به وضعیت موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: روزهای حساسی را پشت سر می‌گذاریم، ۸ سال فراز و نشیب، غم و اندوه،‌ نامردی، روزهایی که مردم و ملت ما احساس می‌کردند در شرایطی‌که قیمت نفت در بالاترین سطح خود در تاریخ ایران بود ولی با آن همه درآمد این همه گرفتاری و مردم در عرض چند ماه زندگیشان به یک سوم تقلیل پیدا کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، افزود: دشمنان خارجی ما در طول سی و چند سال خواستند ما را در حصر و تحریم بین‌المللی قرار دهند اما دولت‌های گذشته با تدبیر مقاومت کردند. در دوران جنگ خواستند پرونده ما را به شورای امنیت ببرند اما قادر نشدند. در سال‌های پایانی جنگ با قطعنامه ۵۹۸ می‌خواستند تحریم را تحمیل کنند اما موفق نشدند.

وی اضافه کرد: در دولت‌های گذشته هر وقت توطئه‌ای علیه ایران طراحی شد، با تلاش و کوشش آن توطئه نقش برآب شد اما امروز متاسفانه شاهدیم که تحریم‌ها بر سر ملت ایران سایه افکنده است. دولت هاشمی در روزهای سخت بعد از جنگ کشور را در مسیر بازسازی و سازندگی قرار داد. دولت خاتمی توانست کشور را از جنگ و تحریم دور کند.

روحانی با اشاره تلویحی به حضورش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری تصریح کرد: آن وقت که ما به خاطر بیان خود مجری تلویزیون، توضیح دادیم که چگونه در سال ۸۲، کشور از جنگ و تحریم فاصله گرفت، “تمامیت‌خواهان” عصبانی شدند. مگر تاریخ قابل تحریف کردن است؟ روزی‌که آمریکایی‌ها مغرور پیروزی‌هایی بودند کشور را از جنگ و شورای امنیت و تحریم فاصله دادیم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با یادآوری حادثه ۱۱ سپتامبر، گفت: آن روز که این حادثه بوقوع پیوست در سایه تدبیر و با مذاکراتی که غروب همان روز با رئیس‌جمهور و رهبری معظم انقلاب انجام گرفت، تصمیم گرفته شد که به مردم آمریکا تسلیت گفته شود. هر چند که ممکن است برای برخی‌ها این مسئله، مسئله ساده‌ای باشد اما بعد از آن حادثه همه آن اتهامات علیه ایران بود و تصمیم این بود که در این ماجرا یا باید سکوت کنیم یا به ملت آمریکا تسلیت بگوییم.

وی در ادامه اضافه کرد: با چند جلسه تصمیم گرفته شد دولت در همان شب آبی به سمت فتنه‌ها بریزد تا فضای دنیا آرام شود اما متاسفانه بعضی‌ها فکر می کنند که روابط با دنیا صفر و صد است که یا باید تسلیم شویم و یا باید با دنیا بجنگیم در حالی که بین این دو فاصله‌های زیادی وجود دارد و می‌توان با دنیا تعامل کرد.

روحانی با بیان اینکه زمانی‌که آمریکا در اوج غرور بود دولت اصلاحات با تدبیر خود مانع رفتن پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت شد،‌ تصریح کرد: چه کسی فکر می‌کند این کارها کار کمی بود که به دروغ می‌گویند آن زمان فناوری هسته‌ای تعطیل شد. بدانید جوانان، دولت هاشمی و دولت خاتمی فناوری‌های هسته‌ای را تکمیل کردند.

“اولین سانتریفیوژ در دولت هاشمی وارد کشور و اولین غنی‌سازی در تابستان ۸۱ صورت گرفت و در همان روز برای بازدید از غنی‌سازی برای نخستین بار به همراه آقای مهندس موسوی وعده‌ای از متخصصان در تیرماه ۸۱ از مرکز کالا الکتریک بازدید کردیم تا برای نخستین بار غنی‌سازی اورانیوم مورد تایید قرار گرفت.”

به گفته این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، فناوری هسته‌ای از دولت هاشمی شروع و در دولت خاتمی تکمیل شد اما عده‌ای سرسفره آماده نشسته‌اند.

وی با یادآوری اینکه اولین بخش UCF اصفهان در پاییز ۸۱، صورت گرفت گفت: در پاییز ۸۱، با هیاتی به همراه آقای مهندس موسوی به اصفهان رفتیم و در همین روز اولین بخش UCF مورد تایید قرار گرفت. در طول سال‌های ۸۲ و ۸۳، UCF اصفهان و زیرزمین نطنز تکمیل شد، آب سنگین اراک نیز به نتیجه رسید و کیک زرد بندرعباس هم به بهره‌برداری رسید اما سفره که کاملا آماده شد تازه به دوران رسیده‌ها فرا رسیدند.

روحانی با طرح این پرسش که امروز آقایان چه کرده‌اند که نسبت به فناوری هسته‌ای افتخار می‌کنند،‌گفت: این افتخار از آن دولت سازندگی و اصلاحات است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، خطاب به حامیان خود در حسینیه جماران، گفت: جوانان عزیز، خواهران و برادران عده‌ای آمدند شعار دادند، سخن گفتند و تهمت زدند اما ما صبوری کردیم شما هم صبر کردید و تهمت‌ها را به‌ خاطر کشور به جان خردید. امیدوارم این صبوری شما تا ۲۴ خرداد ادامه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با حمایت و حضور شما تمام قفل‌هایی که در ۸ سال بر روی زندگی مردم بسته‌اند باز خواهیم کرد. بدانید ای کسانی‌که برای نجات کشور و اقتصاد کشور و بهبود زندگی ملت با دلی مجروح اما به صحنه آمدید، کشور ما، کشور بزرگی است. ما این کشور را به روز عظمت و سربلندیش برخواهیم گرداند.

روحانی در ادامه تصریح کرد: ما فضای امنیتی را از خیابان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس‌ها و … خواهیم شکست.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با یادآوری این مطلب که ایران زمانی صادر کننده دوم نفت در منطقه بود ولی در ماه‌های اخیر به صادر کننده سوم تبدیل شده است، گفت: اکنون عراق از ما پیشی گرفته و شما می‌دانید که ما با همسایگان خود سفره‌ها‌ی مشترکی داریم اما آنها بیشتر استفاده می‌کنند به عنوان مثال در لایه نفتی سفره مشترک پارس جنوبی، قطر روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت استخراج می‌کند اما ما یک سطل نفت هم از این حوزه مشترک برداشت نمی‌کنیم آیا این عزت است؟

وی خطاب به حاضران گفت: جوانان عزیز، فاتحان خیبر و بدر  کسانی‌که در عملیات خیبر جزایر مجنون را تصرف کردید، بدانید که منطقه مرزی سفره مشترک نفتی بین ایران و عراق به تصرف ۴ شرکت خارجی درآمده و تمام افتخار نفت این حوزه مشترک برای عراق است و حتی اگر بخواهیم فردا شروع کنیم، چند سال از عراق عقب‌تر خواهیم بود.

روحانی با طرح این موضوع که به تاراج بردن نفت مشترک برای چه کسی عزت رقم می‌زند، گفت: مردم ما استحقاق زندگی آرام‌تر و با رفاه بیشتر و عزت بیشتر و امنیت بیشتر هستند  و این کار به دست شما امکانپذیر است؛ مراقب باشید شما را مایوس نکنند اگر کسی به پای صندوق رای نرود قطعا میدان به رقیب واگذار خواهد شد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اولین قدم در جهت از پیش رو برداشتن مشکلات را حضور گسترده در انتخابات عنوان کرد و گفت: اولین قدم تشویق همه برای تشکیل صف‌های طولانی پای صندوق‌های رای در انتخابات است. بنده یک کلمه به صورت مبهم بگویم، امسال یعنی سال ۹۲، سال ۸۸ نخواهد شد.

وی تاکید کرد: مراقب باشید شما را از صندوق‌ها دور نکنند، پیروزی به حول و قوه الهی از آن ماست.

روحانی در پایان گفت: زنده باد ایران،‌ زنده باد اسلام،‌ زنده باد تدبیر و امید؛ من دولت تدبیر و امید را به کمک شما تشکیل خواهیم داد.