نماینده اهواز: مدیران ارشد استان همطراز با نام خوزستان نیستند

خورنا: نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به این که مدیران ارشد استان هم طراز با نام خوزستان نیستند گفت: بسیاری از شرکت‌های بزرگ استان به دلیل عدم مدیریت صحیح از هم پاشیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید‌شکرخدا موسوی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دلایل عقب‌ماندگی استان شتاب‌زده بودن و عجولانه عمل کردن است و به جای این که مشکلات استان مورد رسیدگی قرار دهیم به یکدیگر دروغ و افتراء  می‌بندیم.

وی افزود: اگر به دنبال گرفتن حق و حقوق استان هستیم باید با یکدیگر فکر و تامل کنیم و با یک راه کار اساسی و اصولی اقدام کنیم.

*می‌خواهیم همه چیز را با دعوا حل کنیم

وی بیان کرد: امروز اصفهان‌ها و کرمانی‌ها خیلی با آرامش و با لابی‌گری آب‌ ‌را از این شهر می‌برند آن وقت ما می‌خواهیم همه چیز را با دعوا حل کنیم و این شیوه را به پیش بگیریم.

نماینده مردم اهواز و باوی افزود: اگر انتظار داریم سهم خوزستان در لایحه بودجه پررنگ باشد باید از ماه‌ها قبل با مسئولان و وزرا لابی‌گری داشته تا نتوانند حق خوزستان را بخورند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در لایحه بودجه برای همه استان‌ها یک لایحه در خصوص پارک علم و فناوری تدارک دیده شده بود اما برای خوزستان این لایحه وجود نداشت.

*وابسته به حزب و جریان خاصی نیستم

وی همچنین در خصوص انتخابات پیش رو عنوان کرد: مردم خوزستان در سخت‌ترین شرایط ده‌ها حماسه بزرگ خلق کردند و بار دیگر در روز ۲۴ خردادماه با خلق حماسه‌ای عظیم دل همه مستضعفان جهان را شاد و دشمنان نظام را ناامید خواهند کرد.

موسوی هر دو انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: انتخابات شوراها از آن جهت مهم است که ما قصد داریم مدیریت شهری را به دست افرادی بسپاریم که وظیفه‌شان اصلاح و تغییر چهره شهری است.

وی ادامه داد: ما از شوراهای دور دوم و سوم زخم خورده هستیم و از بسیاری کلان شهرهای کشور عقب مانده‌ایم لذا در این دور باید افرادی وارد کار شوند که متعهد، دلسوز، کارآمد و مردم‌دار باشند و بخشی از عقب‌ماندگی‌های شهر اهواز را جبران کنند.

نماینده مردم اهواز و باوی با بیان اینکه در انتخابات آینده وابسته به حزب و جریان خاصی نیستم، عنوان کرد: اگر در سفر اخیر ریاست جمهور به استان، همراه وی آمدم به این معنی بود که قصد داشتم برای استان اعتبار کسب کنم امروز هرکسی که رئیس جمهور شود تا آنجا که ممکن است باید با وی تعامل برقرار کرد.

*بیش از ۷۰۰ مسئول خوزستانی در تهران فعالیت می‌کنند

وی نگاه قومیتی در استان را یکی از معضلات استان برشمرد و افزود: متاسفانه بسیاری از بزرگان خوزستان در حق استان اجحاف کرده‌اند در حالی که در استان‌های دیگر چنین چیزی مشاهده نمی‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: با وجود این که در مرکز کشور بیش از ۷۰۰ مسئول خوزستانی وجود دارد اما به مشکلات استان رسیدگی نمی‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۲۰ شهر و ۷۰۰ روستای استان به طور کامل تخریب شدند و همین امر باعث شد که در دوران سازندگی از سایر نقاط کشور عقب بمانیم.

وی افزود: در دوران اصلاحات بسیاری از استان‌ها به دنبال اجرای برنامه‌های کلانشهری بودند در حالی که ما تازه به فکر سازندگی بودیم و همین موضوع باعث شد که خوزستان ۲۰ سال از غافله عمران کشور عقب بماند.

*مدیران ارشد استان هم طراز با نام خوزستان نیستند

وی با اشاره به این که مدیران ارشد استان هم طراز با نام خوزستان نیستند افزود: بسیاری از شرکت‌های بزرگ استان به دلیل عدم مدیریت صحیح از هم پاشیدند.

نماینده مردم اهواز و باوی در خصوص طرح توسعه کشاورزی گفت: طرح کشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری بوده و با وجود پیگیری‌های لازم اما هنوز نارضایتی از آن وجو دارد. متاسفانه این طرح را به شرکت جهاد نصر واگذار کردند و عملا دست همه پیمانکاران را بستند.

وی ادامه داد: با وجود این که در هر هکتاری ۶ میلیون تومان پول مجانی به کشاورزان داده می‌شود اما این طرح به کندی پیش می‌رود و تاکنون کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این در حالی است که دستور رهبری از سال ۷۵ صادر شده بود.

*سیاسی کاری صرف، ریشه مملکت را درآورده است

موسوی تاکید کرد: سیاسی کاری صرف، ریشه مملکت را درآورده است متاسفانه افرادی در تهران نشسته‌اند و تنها در جهت منافع شخصی خود تصمیم‌گیری می‌کنند. و به مشکلات استان‌ها توجهی ندارند.

وی افزود: آیا خدمت کردن فقط همین بوده که به مجلس باید چسبید من نمی‌دانم بعضی‌ها به دنبال چه می‌گردند؟ قطعا مدیریت غیربومی استان دلش برای استان نمی‌سوزد مگر قحط الرجال است که یک مدیر غیربومی در استان کار کند.

نماینده مردم اهواز و باوی افزود: خوزستان در میزان جذب و نقدینگی در کشور رتبه دوم را دارد اما متاسفانه در پرداخت تسهیلات به متقاضیان رتبه ۲۸ هستیم و این بدترین خیانت به مردم خوزستان است.

وی ادامه داد: این در حالی است که بین شش تا ۷ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های کشور سپرده‌های مردم استان است.

وی گفت: با وجود این که ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان وجود دارد تنها یک میلیون آنها مورد کشت قرار می‌گیرد لذا رئیس جمهور آینده باید توجه بیشتری به این بخش داشته باشد.