۵ محصول جدید سایپا/ از “تیبا هاچ بک” تا “وانت پراید”

: قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در توسعه محصول، از تولید و عرضه پنج خودرو جدید توسط این گروه در سال جاری خبر داده و گفت: خودروهای تیبا هاچ بک، وانت سایپا ۱۵۱، خودرو B90، وانت دوکابینه ریچ و محصولات ایکس ۱۰۰ AMT در سال جاری به تولید انبوه خواهند رسید.

ناصر آقامحمدی اظهار کرد: سال ۹۲ سالی پرمحصول با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بر روی تحقیق و توسعه در سایپا است به‌گونه‌ای که با انجام مطالعات گسترده قصد داریم سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را در حوزه نوآوری انجام داده و سبد محصولات خود را تا پایان سال ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در زمینه ظرفیت‌سازی و توسعه خطوط تولید در گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: عزم سایپا برای انتقال سرمایه‌گذاری‌ها به حوزه تحقیق و توسعه و نوآوری جدی بوده و تلاش می‌کنیم در فعالیت مجموعه‌های دانش بنیان و مهندسی در سایپا رونق ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت سایپا کاشان تلاش برای تولید و عرضه محصول با استفاده از نام و برند تجاری سایپا را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم ضمن همکاری با شرکت‌های معتبر خارجی در زمینه عرضه محصولات جدید، مطابق با نیاز و ذائقه مشتریان و همچنین دانش روز، سهم بازار داخلی و خارجی خود را با تکیه بر برند و نشان تجاری سایپا افزایش دهیم.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه را برنامه‌ای زیربنایی برای اعتلای گروه سایپا در آینده عنوان کرد و گفت: اساس کار هر صنعتی تحقیق و توسعه است و هنگامی که ما با این دیدگاه برنامه‌ریزی کنیم، آینده گروه خودروسازی سایپا بسیار روشن و امیدوارکننده خواهد بود.

آقامحمدی از برنامه‌ریزی برای ایجاد دو پلت‌فرم جدید در سایپا خبر داد و تصریح کرد: مطالعات لازم برای ایجاد دو پلت‌فرم جدید و تولید سه خودرو با نام و برند سایپا در دستور کار قرار گرفته و مطابق برنامه‌های زمان بندی شده از اوایل سال ۹۴ این محصولات تولید و عرضه خواهند شد.

رییس ستاد تولید و توسعه محصول گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود هسته اصلی کسب و کار در سایپا را مجموعه‌های تحقیقاتی و مهندسی دانست و گفت: تصمیمات مدیریت ارشد گروه در سرمایه‌گذاری بر روی توسعه محصول چهره سایپا را به زودی دگرگون کرده و این شرکت تبدیل به یک مجموعه خودروسازی در کلاس و ابعاد جهانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی ضمن بیان مشکلات ایجاد شده در یک سال اخیر برای صنایع کشور و به خصوص صنعت خودروسازی افزود: علیرغم موانع و محدودیت‌های ایجاد شده توسط عوامل خارجی و عدم همکاری در بخش‌هایی از داخل کشور، برای صنعت خودروسازی کشور، سایپا ضمن باز تعریف فعالیت‌های خود، اقدامات کوتاه مدتی را نیز برای خروج از این بحران تاکنون انجام داده و توانسته چرخه تولید و اشتغال خود را زنده و پویا نگه دارد.

آقامحمدی با اشاره به اهمیت حیاتی توجه به سلیقه مشتریان و به روز رسانی محصولات تولیدی برای حفظ سهم بازارهای داخلی و خارجی سایپا تاکید کرد: گروه خودروسازی سایپا در زمینه سهم بازار داخل و صادرات محصول، کارنامه و تجربیات بی همتایی دارد و باید با شناخت و درک ضرورت ایجاد تنوع در محصولات، حضور و جایگاه خود را در این حوزه نیز مستحکم‌تر از قبل کند.

وی همچنین ایجاد ظرفیت تولید محصولات جدید در شرکت‌های سایپا، پارس خودرو، زامیاد، سایپا کاشان و بن رو را برای تولید خودروهای جدید یادآور شد و عنوان کرد: از اوایل سال آینده شاهد تولید چندین خودرو جدید با همکاری طرف‌های خارجی در شرکت‌های یاد شده خواهیم بود.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در توسعه محصول در خاتمه با ابراز امیدواری در خصوص آینده صنعت خودروسازی کشور به ویژه گروه سایپا، اظهار داشت: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در سایپا برای رشد و توسعه و قرار گرفتن در ردیف شرکتهای برتر جهانی وجود دارد و ما باید با این باور که طراحی و ساخت محصولات جدید در حیطه توانمندی مهندسان و دانشمندان متعهد و جوان ایرانی است، در خصوص آینده، سرمایه‌گذاری کنیم.