جایگاه علمی خوزستان در کنکور سراسری از رتبه ۲۵ به ۱۲ ارتقا یافت

خورنا: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: جایگاه علمی خوزستان در کنکور سراسری سال ۹۱ از رتبه ۲۵ به ۱۲ ارتقا یافت.

مسعود اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در آزمون کنکور سراسری ۹۱ خوزستان توانست ۱۴۷ رتبه زیر هزار کسب کند و همچنین کسب رتبه ۹ کشوری برای اولین بار در ۴۰ رتبه اول کنکور سراسری را  دانش‌آموزان خوزستانی توانستند کسب کنند.

وی از ارتقا جایگاه علمی استان در کنکور سراسری از رتبه ۲۵ به ۱۲ خبر داد و اذعان داشت: برای ارتقای جایگاه استان در کنکور سراسری ۹۲ دستورالعمل تشکیل ستاد کنکور به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ۴۱ هزار و ۲۹۰ دانش آموز زیر پوشش کلاس‌های کنکور آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند و که از این تعداد ۱۶ هزار نفر در مقطع پیش دانشگاهی تحصیل می‌کنند و مابقی آنها دانش آموزان سوم دبیرستان هستند.

وی با بیان اینکه چهار مرحله کنکور آزمایشی در مناطق محروم و روستایی برگزار شده است تصریح کرد: علاوه بر چهار مرحله کنکور آزمایشی، دو مرحله هم آزمون تقویتی برای ۹ هزار و ۳۹۶ دانش‌آموز این مناطق به صورت رایگان برگزار شد.

اکبری خاطرنشان کرد: از دو هزار و ۶۶۴ نفر دبیران و مدیرانی که دانش‌آموزان آنها در کنکور سراسری ۹۱ رتبه‌های سه رقمی کسب کرده‌اند و همچنین دبیرانی که میانگین قبولی آنها ۹۰ درصد بوده است، تقدیر شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ جلسه کلاس‌های کاهش اضطراب برای دانش‌آموزان کنکوری تشکیل شده است، بیان داشت: برگه‌هایی در ۲۵ هزار نسخه تهیه و تدوین شده که در آنها توصیه‌های کنکوری به دانش‌آموزان و والدین آنها شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: یک میلیون و ۸۳ هزار و ۵۷۱ نفر کل داوطلبان کنکور سراسری در کشور هستند که ۸۱ هزار و ۱۰۲ نفر از خوزستان بوده یعنی دانش‌آموزان خوزستانی بیش از هفت درصد داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

وی در پایان تصریح کرد: کنکور ۹۲ در خوزستان در ۱۹ شهرستان برگزار می‌شود.