تمدید مهلت بهره‌مندی از کسر خدمت‌های مربوط به ایثارگری

خورنا: سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» ، در تشریح جزئیات این خبر گفت: بر اساس تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح و با توجه به اینکه امکان بهره‌مندی از کسر خدمت‌ها تا پایان سال ۹۰ وجود داشت، در بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که عده‌ای از افرادی که کسر خدمت خود را دریافت کرده بودند، به علت اشتغال به تحصیل، امکان استفاده از آن را نداشتند.

وی اضافه کرد: در همین راستا تصمیم بر این شد تا کسر خدمت‌های مربوط به فرزندان جانبازان، رزمندگان و آزادگان که متولد سال ۷۲ و قبل از آن هستند، تمدید شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این طرح برای آن دسته از سربازان متولد ۷۲ و قبل از آن که در حال حاضر مشغول خدمت در یگان‌های نظامی هستند نیز قابل اجراست، اضافه کرد: این دسته از سربازان می‌توانند مدارک خود را به یگان محل خدمت خود برده و از کسر خدمت‌های مربوطه استفاده کنند.

کمالی درباره آن دسته از مشمولان متولد سال ۷۲ و قبل از آن که کسر خدمت‌های ایثارگری شامل حال آنان می‌شده اما در حال حاضر به علت اشتغال به تحصیل، آن را دریافت نکرده‌اند نیز به ایسنا گفت: والدین این افراد می‌توانند با مراجعه به رده‌های خدمتی خود و دستگاه‌های مربوطه، نسبت به دریافت مدارک کسر خدمت فرزندانشان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه زمانی برای مراجعه این افراد برای دریافت کسر خدمت در نظر گرفته نشده است، خاطر نشان کرد: واجدان شرایط که به سربازی اعزام نشده‌اند، می‌توانند هر زمانی که قصد اعزام به سربازی را داشتند، درخواست و مدارک خود را در دفاتر پلیس +۱۰ ثبت کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حداکثر این کسر خدمت‌ها تا ۹ ماه است، به ایسنا گفت: مشمولان متولد پس از سال ۷۲ امکان استفاده از این کسر خدمت را ندارند.

کمالی همچنین درباره گفت‌وگوی چندی پیش خود با ایسنا پیرامون شروط بخشش اضافه خدمت سربازان و مشمولان نیز گفت: این افراد در صورتی که خود را برای انجام خدمت سربازی به یگان‌های نظامی معرفی کنند، به فرمانده‌های آنان این اختیار داده شده که با توجه به فاکتورهایی نظیر تعهد، مسوولیت‌پذیری، حسن اخلاق، حسن رفتار و … اضافه خدمت ناشی از غیبت آنان بخشیده شود.