۱۸ روز تا انتخابات ریاست جمهوری / استاندار خوزستان به دنبال پیدا کردن گره!!

خورنا: با روند اجرایی کنونی جلسات اشتغال نتیجه‌ی مطلوبی به دست نمی‌آید / بسیاری از استان‌ها در جذب منابع بانکی از خوزستان جلوتر هستند / هیچ استانی مانند خوزستان توجیه اقتصادی ندارد و بانک‌ها منابع و سپرده‌های کافی را دارا می‌باشند؛ با این وجود در بحث پرداختی‌ها ضعیف عمل می‌کنند. در این زمینه باید مشکل و گره مساله مشخص شود.
استاندار خوزستان گفت: از هفته‌های آینده جلسات اشتغال از حالت کنونی خارج و متحول خواهد شد.

سیدجعفر حجازی در چهاردهمین جلسه کارگروه اشتغال که روز گذشته، ۴ خردادماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: هیچ استانی مانند خوزستان توجیه اقتصادی ندارد و بانک‌ها منابع و سپرده‌های کافی را دارا می‌باشند؛ با این وجود در بحث پرداختی‌ها ضعیف عمل می‌کنند. در این زمینه باید مشکل و گره مساله مشخص شود.
وی افزود: بسیاری از استان‌ها در جذب منابع بانکی از خوزستان جلوتر هستند و این امر بسیار ناراحت‌کننده است.
استاندار خوزستان ادامه‌داد: استان‌هایی که مجوزهای بیشتری برای پرداخت تسهیلات صادر می‌کنند پرداخت‌های بیشتری هم دارند. عملکرد بانک‌های استان در گذشته بهتر از اکنون بوده، در حالی‌که طی چند سال اخیر سیر نزولی به خود گرفته‌ است.
حجازی تصریح‌کرد: ضروری است طی روزهای آینده جلسه‌ای با حضور روسای بانک و دستگاه‌های اجرایی برگزار و موانع انجام پروژه‌های اشتغا‌ل‌زا مشخص و بررسی شود. در صورتی که مشکل پروژه‌ها از سوی متقاضیان باشد، متقاضیان را دعوت و مسائل بررسی می‌شوند.
وی خاطرنشان‌کرد: با روند اجرایی کنونی جلسات اشتغال نتیجه‌ی مطلوبی به دست نمی‌آید؛ بنابراین شکل جلسات از هفته‌های آینده تغییر خواهد کرد.
استاندار خوزستان عنوان‌کرد: در خصوص مصارف و منابع بانک‌ها باید صحبت‌ تخصصی شود، زیرا رتبه‌ی استان را با معیاری که همه‌ی استان‌ها سنجیده می‌شوند، سنجیده شده است و با همین معیارها وضعیت استان خوب نیست.
حجازی بیان‌کرد: برای جبران سال‌های گذشته باید برنامه‌ریزی‌های ۶ ماهه انجام داد و منابع استان با برنامه‌ریزی هزینه شوند. هم‌اکنون نرخ اشتغال استان در بخش آقایان خوب است اما در بخش خانم‌ها وضعیت مساعدی ندارد، بنابراین اهمیت دادن به مشاغل‌خانگی می‌تواند کمک به‌سزایی به اشتغال خانم‌ها بکند.
همچنین سیدخلف موسوی، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این جلسه در خصوص میزان بازدهی طرح‌های بنگاه‌های زودبازده طی دو هفته اخیر عنوان‌کرد: اشتغال جدید در طرح‌های تایید شده ۴۳ فرصت شغلی با تسهیلات مصوب ۲۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال بوده است. همچنین تعداد طرح‌‌های انعقاد قرار داد شده ۲۲ طرح با مبلغ اعتبار ۳۲ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال می‌باشد. همچنین تعداد اشتغال در طرح‌های قرارداد منعقد شده ۴۰ فرصت شغلی و کل مبلغ پرداخت شده به متقاضیان ۵۱ میلیارد و ۷۶ میلیون ریال است.
وی افزود: تعهد شغلی تعیین شده برای استان طی سال‌‌جاری ۱۰۹ هزار و ۹۹۲ فرصت شغلی است و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته می‌شود توزیع شهرستانی لازم را در این خصوص انجام دهند تا به‌زودی به شهرستان‌ها ابلاغ شود. همچنین عدالت در خصوص شهرستان‌ها باید اجرا شود.