دکتر روحانی: تعداد سانتریفیوژها در زمستان ۸۳ تکمیل شد/ بسته‌های تشویقی ویژه‌ای برای مردم دارم

خورنا: “حسن روحانی” در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح برنامه های خود پرداخت.

این برنامه راس ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه از شبکه دو سیما بر روی آنتن رفت.

مهم ترین محورهای سخنان این کاندیدا به شرح زیر است:

** بنده با توجه به شرایط کنونی کشور و مشکلاتی که مردم با آن مواجهند و برای بهبود شرایط با استفاده از تجربیات اجرایی مختلفی که داشتم در انتخابات حضور یافتم تا بتوانم خود را به مردم عرضه کرده و در خدمت آنان باشم.

** من یک اعتدال گرا هستم و با اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل آشنایی دارم و با آنان در ارتباطم و در این ۳۰ سال تفکراتم تغییر نکرده و افراط گرا نبودم.

** مشکلات کنونی در حوزه اقتصاد و دیگر بخش‌ها بدلیل مدیریت دولت است و اکنون با یک تدبیر درست می‌توان واحدهای تولیدی را فعال کرد و اشتغال به وجود آورد که این نیازمند وجود ثبات است چراکه گاهی در عرض یک ماه ۵۰بار مقررات اقتصادی کشور تغییر می کند.

** فقط متهمین فساد سه هزار میلیاردی نباید به دادگاه بروند بلکه مسببین وضعیت اقتصادی باید در دادگاه مردم پاسخگو باشند.

** قرار بود در پایان برنامه بیست ساله حداقل رشد اقتصادی ما ۸ درصد باشد که این رقم ۳ درصد بوده؛ تورم در مواد غذایی ۵۸ درصد و تورم نقطه ای ۴۰ درصد بوده است که ما چنین چیزی را در جایی شاهد نیستیم.

** دولت من در کوتاه مدت بسته‌های تشویقی ویژه‌ای برای مردم خواهد داشت.

** یارانه باید هدفمند شود اما سوال اینجا است که آیا این امر محقق شد؟ یارانه باید به تولید می رسید اما این امر محقق نشد و برای ادامه هدفمندی باید نواقص گذشته اصلاح گردد و در کنار یارانه نقدی، یارانه کالایی هم داشته باشیم تا مردم مشکل نداشته باشند و نگرانی از مردم گرفته شود.

** دولت تدبیر و امید درصدد است تا علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، مردم به چنان آرامشی برسند و همه در خانه‌ها شاغل باشد که به یارانه ۴۵ هزارتومانی نیاز نداشته باشند.

** اداره کشور با یک جناح امکان‌پذیر نیست و کسانیکه در مسیر افراط بودند عملا به کشور خدمت نکردند. بنده با استفاده از توانمندی افراد مختلف موافقم و دولت من فراجناحی خواهد بود اما با افراط گراها میانه خوبی ندارم چراکه اگر افراط نبود شاهد اردو کشی‌های  خیابانی در سال ۸۸ نبودیم و نیازی به ورود قوه قضاییه نبود.

**عدالت می‌تواند ملتی را به عزت برساند.

** کاش اجازه داده می‌شد وقتی در رسانه‌ها و حتی در صدا و سیما به کسی توهین می‌شد اجازه پاسخگویی داده شود.

** در دوران حضور من در دولت تعداد تولیدات هسته ای ما ۱۵۰ عدد بود و ما در تلاش بودیم تا دروغ بودن ادعای آمریکا را اثبات کنیم و با ارشادات رهبری  به فناوری دست یافتیم و این امر محقق شد.

** فیشر در خاطرات خود نوشته که “ما در تهران رفتیم و به آنان قول دادیم که نمی‌گذاریم پرونده به شورای امنیت برسد” درحالیکه آنان حتی به ما قول استفاده از حق وتوی خود در قبال آمریکا را دادند ک این یعنی تبدیل تهدید به فرصت.

** مذاکرات باید در حد مدیرکل ۵ کشور صورت گیرد.

** در مذاکرات سعدآباد توافق نامه ای امضا نشد و بیانیه صادر شد و اظهاراتی در این مورد کذب است؛ ما فناوری‌ها رو کامل کردیم؛ تعداد سانتریفیوژها در زمستان ۸۳ تکمیل شد، پروژه آب سنگین و کیک زرد هم در سال ۸۳ تکمیل شد.