افزایش ۶۰۰ هزار نفر به ظرفیت راه‌آهن خوزستان

خورنا: مدیرعامل شرکت راه آهن از افزودن ۶۰۰ هزار نفری ظرفیت راه‌اهن خوزستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: ۱۹۰ قطار در مسیر‌های ریلی کشور در حال تردد هستند که از این تعداد ۲۸ قطار در مسیر‌های خوزستان تردد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، عبدالعلی صاحب‌محمدی ظهر امروز در مراسم افتتاح راه‌اهن شوشتر ـ هفت تپه اظهار کرد: در سال‌جاری ظرفیت راه‌آهن خوزستان از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر صندلی به ۳ هزار نفر صندلی ارتقا یافته است که نشان توجه ویژه به خوزستان و حمل و نقل ریلی در این استان است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت واگن‌ها و خدمات ارائه شده نیز توجه ویژه شده است، افزود: به کیفیت واگن‌ها و خدمات نیز همزمان با ارتقای کمی توجه ویژه شده است و در تلاش هستیم تا کیفیت قطارهای در حال تردد در مسیرهای خوزستان در خور شان مردم استان باشد.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد قطارهای در نظر گرفته شده برای استان خوزستان گفت: در شرایط کنونی ۱۹۰ قطار در مسیر‌های ریلی کشور در حال تردد هستند که از این تعداد ۲۸ قطار در مسیر‌های خوزستان تردد می‌کنند.

*پایان اجرای ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه ریلی در خوزستان

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال‌جاری پروژه‌های ریلی استان خوزستان با هزینه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به پایان می‌رسد و در حال تعریف پروژه‌های جدید هستیم.

صاحب‌محمدی با اشاره به اینکه در راستای تخصیص اعتبارات سال‌جاری در حال تعریف پروژه‌های جدید هستیم، افزود: پروژه‌های جدید ریلی استان خوزستان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال پیشنهاد و مصوب شده‌اند.

وی تاکید کرد: خط جدید احداث شده شهرستان شوشتر هیچ محدودیت ترافیکی و ابنیه فنی ندارد و در شرایط کنونی آمادگی زیادی برای ارائه خدمات به مردم این شهرستان تاریخی و مذهبی را دارد.

*حرکت قطارهای مشهد و تهران از امروز

صاحب محمدی درباره مقاصد قطارهای در نظر گرفته شده شوشتر گفت: قطارهای در نظر گرفته شده برای شوشتر قرار است از امروز به مقاصد تهران و مشهد حرکت کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که از شوشتر استقبال زیادی برای استفاده از این خطوط وجود داشته باشد امکان افزایش ظرفیت نیز وجود دارد و منتظر استقبال مردم هستیم.