حسن روحانی در تمام نظرسنجی ها، یکی از ۲ گزینه اول است

خورنا: عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با آفتاب ارزیابی از وضعیت جریان میانه و کاندیدای آن پرداخت. وی گفت: واقعیت این است جنبش حمایت از جریان میانه عملاً شکل گرفته و به فضل الهی و عنایت مردم در حال اوج گیری است.

این جنبش در تلاش است برون روی برای وضعیت موجود جامعه در ابعاد اقتصادی، سیاست خارجی، اخلاقی و … پیدا کند. گرچه این جنبش هم در یک “نه” بزرگ به ۸ سال سیاستهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، حاکمیت اصولگرایی به سبک احمدی نژاد – مشایی شکل گرفته اما در بطن خود از رویکرد ایجابی برخوردار است.

اگر بخواهیم عصاره این جنبش را بیان کنیم تکیه بر عقلانیت در اداره امور کشور، توجه به برنامه و طرد روزمرگی، پرهیز از شعارهای تند و تیز دون کیشوتی در عرصه سیاست خارجی و خودداری از تحریک قدرنمای بدخواه خارجی، استفاده از شایسته سالاری و دوری از فامیل بازی به سبک جریان انحرافی در اداره امور کشور، تعامل با جهان با در نظر گرفتن راهبرد “عزت” حکمت و مصلحت در عرصه سیاست خارجی و … می باشد جنبش حمایت از کاندیدای جریان میانه هم اکنون اجماعی از اصلاح طلبان معتدل، میانه روهای اعتدالگرا و اصولگرایان اصیل را سبب شده است.

درست است که جریان میانه همیشه نماد بخش قابل توجهی از طبقه متوسط ایران بوده است، اما به جهت کارکرد نامناسب احمدی نژاد بخصوص طی چهار سال دوم هم اکنون از حمایت قابل توجهی در میان اقشار فرو دست جامعه هم برخوردار است، چرا که این اقشار بر خواهان شخصی هستند که بتواند با تدبیر و مدیریت صحیح، معیشت این اقشار را به نحو درست تامین و از تغییرات ساعتی قیمت ها جلوگیری کند. در این شرایط حساس باید با عقلانیت و درایت هرچه بیشتر و با پذیرش واقعیت ها و کاستی هایی که ناشی از کارکرد نامناسب دولتمردان نهم و دهم بوده پدیده تخریب کاندیداها را محکوم و راه را بر افراطی ها ببندند.

جریان میانه در شرایط فعلی برای ایرانیان منادی آرامش، ثبات و تعامل سازنده با جهان و پیشرفت و توسعه ایران است و بخت کاندیدای این جریان برای پیروزی قابل توجه است. حسن روحانی در تمامی نظر سنجی های میدانی و اینترنتی یک از ۲ گزینه اصلی رقابت انتخابات ریاست جمهوری است واقعیت این است مزاج جامعه طی ۸ سال گذشته تغییر کرده و این انتخابات با انتخابات سال ۱۳۸۴ تفاوت اساسی دارد. چراکه مردم تجربه ۸ ساله دولتمردان نهم و دهم را فراموش نمی کنند. مردم نمی خواهند بار دیگر نا آزموده های سیاسی را تجربه کنند. آنان به دنبال کاندیدایی هستند که تجربه سیاسی قابل توجه ای داشتند و دولتش دولت تدبیر امور جامعه و زنده کننده امیدها باشد. دولت تدبیر و امید آرزوی هر ایرانی است.