حمایت آیت الله سیستانی و بیت ایشان از کاندیداتوری آیت الله هاشمی/ نظرمثبت ۷ چهره شاخص حوزه

خورنا: درحالیکه پیشتر دفتر آیت الله سیستانی، حمایت علنی از کاندیداتوری آیت الله هاشمی را رد کرده است، روزنامه فرامنطقه ای الحیات به نقل از منابعی که با آیت الله سیستانی دیدار کرده بودند ، مدعی حمایت ایشان از کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب،  این منابع همچنین با محمد رضا سیستانی فرزند این مرجع عالیقدر شیعه دیدار کردند. او معتقد بود که پیروزی هاشمی می تواند انعکاس مثبتی بر روی وضعیت حاکم در منطقه چه در عراق و چه در سوریه و خلیج فارس داشته باشد.

به گفته ی فرزند آیت الله سیستانی، این انعکاس به دلیل تجربه سیاسی وسیع هاشمی است که او را قادر به حل مشکلات پیش آمده در منطقه می کند که در نهایت به نفع مردم تمام خاورمیانه است.

الحیات در ادامه مدعی شده نظر حوزه علمیه قم درخصوص هاشمی این است که وی کاندیدای مناسب و اصلح در زمان حاضر می باشد .

این روزنامه فرامنطقه ای، اشاره کردند که آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله هاشمی شاهرودی و اعضا جامعه مدرسین مانند اقای ابراهیم امینی، رضا استادی، امامی کاشانی و محمد مومن هستند.

به نوشته الحیات، موضع مراجع مذهبی فاکتور بزرگی در انتخابات است که بر روی رای دهندگان در ایران تاثیر دارد چراکه دکترین تقلید در شیعه وجود دارد.