۶۳ درصد تخفیف عوارض برای صاحبان املاک خوش حساب اهوازی

خورنا: معاون مالی و اداری شهرداری اهواز گفت: در صورتی که صاحبان املاک هر ساله عوارض نوسازی پرداخت کنند، از ۶۳ درصد تخفیف خوش حسابی بهره می‌برند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محسن بشیری در مراسم قرعه‌کشی جوایز خوش حسابی، پرداخت عوارض نوسازی و بها خدمات شهری که در تالار مهتاب برگزار شد، اظهار کرد: عوارض نوسازی سال ۴۸ در مجلس ملی سابق به تصویب رسید و از همان زمان در اهواز اجرایی شد.

وی با بیان اینکه پرداخت عوارض نوسازی به واحدهای تجاری و مسکونی تعلق می‌گیرد، افزود: پرداخت عوارض نوسازی و بها خدمات شهری، پولی است که با ورود به شهرداری، صرف عمران و آبادانی شهر می‌شود.

معاون مالی و اداری شهرداری اهواز خاطرنشان ساخت: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی بوده که دستش در جیب مردم است و باید کسب درآمد کند تا بتواند خدمات ارائه دهد.

۵۰ درصد جریمه

وی با بیان اینکه عوارض نوسازی یکی از منابع درآمدی شهرداری است، ادامه داد: اگر صاحبان املاک هر ساله نسبت به پرداخت عوارض نوسازی ملک خود اقدام نکنند، ۵۰ درصد جریمه خواهند شد و در صورتی که این عوارض هر ساله پرداخت شود از ۶۳ درصد تخفیف خوش حسابی بهره می‌برند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۱، تخفیف ۶۳ درصدی شامل حال شهروندان شد، تصریح کرد: در سال ۹۰ با کسب مجوز از استانداری، کسانی را که به پرداخت عوارض خود اقدام کردند از بخشودگی جرایم سال گذشته بهره‌مند کردیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *