راه‌اندازی ایستگاه‌‌های مطالعه در خرمشهر

خورنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر گفت: ۱۰ ایستگاه مطالعه اکنون در اداره‌های این شهرستان فعال است و قرار است تا پایان امسال پنج ایستگاه مطالعه دیگر دایر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، محمد جوروند اظهار کرد: پرداخت سهم نیم ‌‌درصد کتابخانه‌های شهرستان خرمشهر با توجه به شرایط ویژه این شهرستان کمک بزرگی به راه‌‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ ایستگاه مطالعه در شهرستان فعال است که با تلاش همکاران و حمایت‌های مسئولان تا پایان سال پنج ایستگاه مطالعه دیگر اضافه خواهد شد و این طرح در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که فرمودند «کتاب را باید در دسترس مردم قرار دهیم».

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر اضافه کرد: از شهردار شهرستان خرمشهر تقاضا می‌کنیم با توجه به مشکل مالی کتابخانه این شهرستان با پرداخت بدهی ۱۶ ماهه، سهم ‌نیم ‌درصد کتابخانه‌های این شهرستان مشکل مالی ایجاد امکانات کتابخوانی در این شهرستان را برطرف کند.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان امسال با پیگیری مستمر تلاش می‌کند مصوبه‌های اجرایی مناسبی برای احداث کتابخانه‌های جدید دریافت کند.

جوروند ادامه داد: در سال گذشته اعتباری معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت کتابخانه روستایی سوره شهرستان خرمشهر تصویب شد اما متاسفانه اختصاص داده نشد که پیگیری برای ساخت این کتابخانه امسال دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمشهر در نظر دارد تا پایان سال ۱۳۹۲ تعداد کتابخانه‌های مشارکتی این شهرستان را به ۱۶ باب برساند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمشهر در پایان بیان کرد: اکنون چهار باب کتابخانه مشارکتی در این شهرستان فعال است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *