گرد و غبار بر آسمان جنوب خوزستان حاکم شد

خورنا: گرد و غبار ۱۰ برابر حد مجاز از صبح امروز بر آسمان جنوب خوزستان و شمال خلیج فارس حاکم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، از اوایل صبح امروز هوایی غبارآلود آسمان جنوب خوزستان و شمال خلیج فارس را احاطه کرده است.

هوایی توام با گرد و خاک امروز در خوزستان و شمال خلیج فارس با ابرناکی و شرایط ناپایدار جوی همراه بوده است.

گرد و غباری که از صبح امروز در آسمان جنوب خوزستان و شمال خلیج فارس حکم‌فرما شده است نیز متغیر بوده و تا ۵۵۰ میکروگرم معادل ۱۰ برابر حد مجاز رسیده است.

*تداوم شرایط جوی تا ۲ روز آینده

رئیس اداره هواشناسی آبادان لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: همان‌طور که انتظار می‌رفت با تشکیل گرادیان قابل توجه فشار از سطح زمین شاهد برخاستن گرد و غبار در جنوب عراق و شمال عربستان و انتشار توده غبار به منطقه هستیم.

سعید ابراهیمیان افزود: علاوه بر این توده دیگری از گرد و غبار نیز در منطقه شکل گرفته و بخش‌های وسیعی را تحت پوشش قرار داده است.

وی ادامه داد: بر این اساس در ۲۴ ساعت آینده آسمان جنوب خوزستان و شمال خلیج فارس ابری همراه با افزایش ابر و رعد برق و گرد و غبار خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی آبادان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این شرایط جوی تا دو تا سه روز آینده نیز همچنان بر منطقه حکم‌فرما باشد.

ابراهیمیان اضافه‌ کرد: بیشترین دمای هوا در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه ۴۱ درجه و کم‌ترین دما نیز ۲۶ درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی خاطرنشان‌ کرد: دمای کنونی نیز ۳۱ درجه است که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

رئیس اداره هواشناسی آبادان افزود: همچنین رطوبت در بیشترین مقدار خود به ۵۲ درصد و کم‌ترین میزان به ۱۱ درصد رسیده است.

ابراهیمیان گفت: رطوبت کنونی هوا  نیز ۳۸ درصد است.