شریعتمداری کناره گیری کرد/ دیدار با هاشمی برای بررسی همکاری‌های آینده

خورنا: محسن بهرامی سخنگوی انتخاباتی محمد شریعتمداری در پاسخ به این سؤال که آیا شریعتمداری با حضور هاشمی‌رفسنجانی از صحنه انتخابات کناره‌گیری خواهد کرد یا نه؟، گفت: مرد است و حرفش؛ همانطور که شریعتمداری بارها گفته بود در صورت کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی به نفع او کناره‌گیری خواهد کرد و همین اتفاق هم خواهد افتاد، امروز شریعتمداری به دیدار هاشمی می‌رود و درباره همکاری‌های آینده با هم بحث و گفت‌و‌گو می‌کنند.

وی افزود: وقتی کاندیدایی به نفع کاندیدای دیگر کناره‌گیری می‌کند، ستاد‌ها و برنامه‌های آن در اختیار کاندیدای اصلی قرار می‌گیرد، از این‌رو محمد شریعتمداری برنامه‌های خود را تنظیم کرده ‌و حتی ستادهای مردمی وی شکل گرفته بود و شخص شریعتمداری تاکید کرده بود که پس از اعلام نتایج انتخابات این برنامه‌ها را در اختیار رئیس جمهور منتخب قرار می‌دهد. لذا از آنجا که هاشمی رفسنجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، در صورت موافقت او برنامه‌های شریعتمداری به وی ارئه می‌شود.

این فعال سیاسی همچنین به شکل‌گیری فضای انتخاباتی اشاره‌ کرد و با بیان اینکه پس از پایان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، قطب‌بندی انتخابات مشخص شد، اظهار داشت: برای اولین بار دولت بصورت مستقیم و علنی موضع‌گیری خود را در قبال انتخابات و نامزد مورد حمایتش اعلام کرد که این کار کاملاً خلاف قانون است و رئیس جمهور در توجیه این کار از مرخصی خود در روز پایان ثبت‌نام انتخابات خبر داده بود که این توجیه هم غیر منطقی است.

بهرامی ادامه داد: دولت علاوه بر مشایی، چهره‌هایی همچون رحیمی، جوانفکر، خلیلیان و ثمره هاشمی را وارد عرصه انتخابات کرده است تا اگر گزینه اصلی رد‌صلاحیت شد، از یکی از این افراد بعنوان نامزد خود استفاده کند.

وی گفت: همچنین با حضور هاشمی رفسنجانی باید شاهد وحدت در اردوگاه اصولگرایان بمانیم و به احتمال زیاد اصولگرایان یک نامزد واحد را در مقابل هاشمی رفسنجانی قرار خواهند داد که آن نامزد با نظر موافق جامعیتن معرفی می‌شود.

بهرامی با اشاره به حضور نامزدهای مستقل در این دوره از انتخابات تصریح کرد: از بین کاندیداهای مستقل، محسن رضایی به عنوان یکی از نامزدهای شاخص شناخته می‌شود که در این دوره از انتخابات با نامزدهای دیگر رقابت خواهد کرد.